[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Juha kirjoitti: ↑29.07.21 19:05 No niin. Kakolanmäellä ehti rakennukset rapistua melkein kymmenen vuotta. Kukaan ei halunnut pitkällä tikullakaan koskea alueeseen. Ja ihan yleinen huoli oli tästä asiasta. Kun lopulta joku otti asian hoitaakseen, niin kyllähän se oli arvattavaa. Kommentti tulee lopulta: Väärin sammutettu!Jos sammuttaa sähköpalon vedellä, niin tuli ehkä sammuu, mutta samassa varmasti pilaa kaiken pelastettavissa olleen. No joo, mutta varsinkin näin jälkikäteen katsottuna Kakolan alueessa oli hurjasti potentiaalia ja nyt siitä on käytetty vain osa. Toki alue on edelleen keskeneräinen, mutta kokonaisuus alkaa hahmottua. Täytyy muistaa että aikoinaan Kakolan kaavoitus tehtiin ison, kansainvälisen arkkitehtuurikilpailun pohjalta ja siinä asunnoille oli osoitettu vain viidennes. Ojala on kuitenkin onnistuneesti brändännyt itsensä ja firmansa Kakolan pelastajana ja sillä verukkeella saanut vinon pinon poikkeuslupia kaavoihin. Toki tornitalo/näkötorni jäi saamatta. En sanoisi että Kakolan toteutus olisi varsinaisesti huono, mutta parempaankin olisi varmaan ollut mahdollisuuksia.
Samsam kirjoitti: ↑13.08.21 08:43 Tuskin kukaan tieten tahtoen ankeaa tekee, raha määrää. Vähän surullista, että näinkin keskustassa kaikki suunnittelu menee henkilöautot edellä. Ei taida Turku olla tarpeeksi iso kaupunki, että voisi ajatella keskustan asukkien luopuvan henkilöautoista? Mutta kuten sanottu, parempi että tuo Kakolanmäki on ylipäätäänsä edes tehty, kuin jätetty mätänemään.Turussa uusille asuinalueille ei ole vuosikausiin piirretty ainoatakaan ilmaista kadunvarsipaikkaa. Parhaimmillaan vieraatkin saavat nousta keskellä yötä kääntämään kiekkoa. En siis sanoisi, että kaikki suunnittelu menee henkilöautot edellä.