[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
jusa-masa kirjoitti:Nyt vielä toivoo, että alakerrat jätetään kivijalkakaupoille, sillä asiakas potentiaalia tuossakin ympäristössä riittää vaikkei sitten ehkä kaikkein varakkainta väkeä, mutta vuosi vuodelta kehittyvä ja arvoaan nostava ympäristö uudisrakentamisen ja ratikan myötä.Tuolla itse asiassa on jo pieni K-Market uudisrakennuksessa, joka tehtiin takavuosina puretun 70-luvun päiväkodin tilalle. Toisin sanoen asiakasvirtaa on jo valmiiksi, minkä pitäisi olla todella hyvä juttu liiketilojen sijoittamisen kannalta. Noiden muiden vastaavien korttelin kokoisten parkkipaikkojen reunoilla Hervannassa ei taida olla kuin asumista ja juurikin päiväkoteja.
henkka kirjoitti:Yhdyskuntalautakunnan Ympäristö- ja rakennusjaoston käsittelyyn on tulossa rakennuslupa koskien 16 000 m2 liikuntahallia. Kiinnostavan tästä rakennushankkeesta teki se, etten muista nähneeni liikuntahallia koskevaa kaavaa. Rakennusluvasta käy ilmi, että rakentaminen perustuu vuodelta 1970 olevaan Kaupin urheilupuiston kaavaan numero 2999.Kiinnostuin myös ja firman nimen kautta pääsin kiinni... halli tulee keilahalin taakse, tenniskenttien tilalle. Mihin 227 parkkipaikkaa, siihen ei tässä löytämässäni jutussa oteta kantaa, mutta asiakirjojen perusteella niiden määrää _lisättiin_ naapurin (oletettavasti keilahalli) vaatimuksesta.
Kaavasta ei käy selvästi ilmi mihin halli sijoittuisi. Ainoa kaavaan merkitty "Urheilutoimintaa palvelevien rakennusten korttelialue" on nykyisen keilahallin kohdalla. Kyseinen keilahalli on jättänyt hakemukseen huomautuksen autopaikkojen riittävyydestä, jonka seurauksena autopaikkoja on lisätty. Autopaikkoja rakennetaan nyt 1 / 10 kävijää, joka on rakennuslupahakemuksen mukaan 227 autopaikkaa, pintapysäköintinä. Tuotakin voisi kuitenkin vähentää, koska ratikka tulee kulkemaan vierestä.
Kaavaan on merkitty ohjeellisia rakennusalan rajoja, jotka näyttävät olevan pääosin urheilukenttiä.
Koko kaava tif-kuvana: http://kartat.tampere.fi/www/arkisto/kaavat/002999.tif
http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toimiel ... _83(14682)
grendy kirjoitti:Vanhan Painotalon sivuilla luvataan aika paljon:Hämpin parkkiin ja tulevaisuudessakin Kunkun parkkiin on mahdollista päästä ilman pysäköintiä. Näsinlinnankadun hiljentymiseen en luottaisi, varsinkin kun keskustakehän idea pilattiin länsipuolella sallimalla ajo Näsilinnankatua Hämeenkadun yli.
"Kunkun parkin valmistuminen mahdollistaa kävelemisen Kuninkaankadulta rautatieasemalle sisätiloissa. Näsilinnankatu on Tampereen kaupungin suunnitelmissa jäämässä liikennöidyn kehäkadun sisäpuollelle, mikä tarkoittaa sen autoliikenteen vähenemistä entisestään. Kadunvarsipysäköintiä tullaan vähentämään ja katutiloja kehittämään viihtyisemmiksi myös tämän talon kohdalla."
Kävely sisätiloissa on luultavasti mahdotonta ilman että on autopaikka tuolla ja katutiloijen kehittäminen on pelkkää arvailua ilman mitään faktoja. Näin toki luultavasti tulee käymään, mutta en näin itse uskaltaisi mainostaa.
Maauimalan rakennustyöt käynnistyivät Tampereen Kalevassa – polskimaan pääsee ensi kesänähttps://www.aamulehti.fi/kotimaa/maauim ... 200178793/
Maauimalan rakennustöiden aloittaminen herätti huomiota torstaina Kalevassa.
Tampereen Kalevaan rakennettavan maauimalan työt on aloitettu. Torstaina iltapäivällä uimahallin viereistä nurmialuetta aidattiin, ja pintamaita poistettiin yhden kaivinkoneen voimin.
–Keskiviikkoaamuna aloitin. Ainakin viikko menee näissä valmisteluissa ennen kuin aletaan kaivaa allasmonttuja, kaivinkoneenkuljettaja Mauri Ahola kertoo.
Kaivuutöitä ei voi tehdä kylmällä säällä, joten Ahola on varautunut tekemään kesällä pitkää päivää. Maauimalan tieltä täytyy hänen mukaansa siirtää noin 12 000 kuutiometriä maata.
Tavoitteena on, että uimaan pääsee elokuussa 2018. Tampereen väistyvä kaupunginvaltuusto päätti yksimielisesti viimeisessä kokouksessaan toukokuussa, että hankkeelle annetaan siltä puuttuneet rahat
Ensi kesänä valmista
Kalevan uimahallin yhteyteen rakennettavan maauimalan on tarkoitus valmistua elokuussa 2018.
Hankkeen budjetti on 10,9 miljoonaa euroa.
Käyttökustannukset on tarkoitus kattaa lipputuloilla.
Keskusteluja maauimalan rakentamisesta käytiin Tampereella jo 1960-luvulla.