Ratinan asukastilaisuus oli eilen klo 17, se järjestettiin nimenomaan naapureille ja siitä tiedotettiin lähitalojen rappukäytävissä sekä roskapostitse, eli ne joilla ei ole postiluukussa/-laatikossa ilmaisjakelun kieltävää lappua, saivat infokirjeen. Tilaisuudessa n. 100 hlö täytti Autotuonnin yläkerran salin (melko lämmin tunnelma kun ei ole ilmanvaihtoa), kahvia ja kuivaa pullaa sai ja parit kalvosulkeiset katseltiin. Kysymyksiin vastattiin.
Tilaisuuden aineistoa lupailtiin
http://www.ratina.fi -nettisivustolle sekä kaikille halukkaille jotka sähköpostitse lähestyvät.
Aineistosta sekä nettisivuilta ilmenee että se kevyt liikenne kulkee Tampereen valtatien kiertotien yhteydessä kiertotien pohjoispuolella:
http://www.ratina.fi/fi/ratina/ajankoht ... arjestelyt
Autoilijoille merkittäviä muutoksia mm. Ratinankujan poistuminen (ollut jo vuosia kaavassa jotain muuta kuin ajoneuvoliikenteen katu), Vuolteenkadun katkeaminen ja siirto, Tampereen valtatieltä vasemmalle kääntyminen Hatanpään valtatien risteyksessä mahdollistavat liikennevalojen muutokset, samoin Vuolteenkadulta sipulikirkolta päin tultaessa pääsee jatkossa vasemmalle kääntymään Hatanpään valtatielle. Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien risteyksessä on työn alla oikealle kääntymistä helpottava kaistajärjestely (ollut aiemmin liian jyrkkä).
Tuossa karttakuvassa on muuten iso virhe, Suvantokatu lukee Ratinan stadionin kohdalla, mutta kadun nimi muuttuu rantaan tultaessa oikeasti Ratinan rantatieksi,
http://www.tampere.fi/liikuntajavapaaai ... adion.html
Matkahuollossa käväiseminen on nyt hieman hankaloitunut, kun Vera näyttäisi tekevät pihan nurkalla jotain kaapelien kanssa, joten parkkipaikkoja on entistä vähemmän. Saattoliikenne varmasti on hieman ihmeissään, Vuolteenkadulle on jäänyt pylvääseen merkki joka ohjaa saattoliikenteen työmaalle kuoppaan...
Työmaalla ei kuulemma räjäytetä ja kallio on niin syvällä, ettei paaluttamistakaan tehdä, ainakin ponttiseinien teko näyttää helpolta kun uppoavat hiekkaan ihan työntämällä. Suihkupaalutuksenkin luvattiin olevan hiljaista, eikä maan kuormauksesta juuri ääniä tule.