Mikä on Taloforum?

tekijänä jenni.särkilampi
Kahlasin läpi Tampereen taidemuseon laajennus kilpailun satoa. Mikä urakka! Jossain sadannen kohdalla olin jo luovuttamassa. Melko hirveitä Lenin mausoleumeja suurin osa. Musta taidemuseon tulis olla jotain ihan muuta kuin laatikko. Mun suosikki on toi" Diamonds and rust" (117), jossa on jotain hienoo lennokkuutta ja Pyynikintorilla iso riemukaari. Olis mieletön maamerkki Tampereelle ja todellakin jotain uutta ja mielenkiintosta. Tässä varmaan ajateltu linja-autoasema maan alle, kun busseja ei näy?

Kuva
16valve tykkäsi tästä
tekijänä grendy
Nyt vasta muuten huomasin tossa kuvan oikeessa reunassa olevan tontin kuulumisen kilpailualueeseen. Aika rähee torni tossa yllä olevassa riemukaaressa :)
Heikki K tykkäsi tästä
tekijänä Heikki K
jenni.särkilampi kirjoitti:Kahlasin läpi Tampereen taidemuseon laajennus kilpailun satoa. Mikä urakka! Jossain sadannen kohdalla olin jo luovuttamassa. Melko hirveitä Lenin mausoleumeja suurin osa. Musta taidemuseon tulis olla jotain ihan muuta kuin laatikko. Mun suosikki on toi" Diamonds and rust" (117), jossa on jotain hienoo lennokkuutta ja Pyynikintorilla iso riemukaari. Olis mieletön maamerkki Tampereelle ja todellakin jotain uutta ja mielenkiintosta. Tässä varmaan ajateltu linja-autoasema maan alle, kun busseja ei näy?

Kuva

Bussien suhteen on myös sellaisia ajatuksia, että ylipäänsä keskustassa seisovia vuoroja yritetään vähentää muuttamalla linjoja heilurimaisiksi, jolloin odotusajat bussi seisoo jossain kaukana keskustasta. Se tietysti edellyttää sopivan vastinparin löytymistä, joten aivan kaikkia ei varmaan saada keskustasta pois. kuitenkin näkisin, että pitkällä aikavälillä sekä keskustorin, että Pyynikintorin suuresta bussiterminaalista päästään eroon. osaltaan tähän auttaa ratikka, joka korvaa valmistuttuaan ehkä neöjänneksen busseista.
tekijänä DR
Underground Bus Terminal beneath the Pyynikintori Square (Linja bussi maanalla).
Here is some note worthy background information not visible in the official competition site (Underground traffic arrangements).

Kuva

Kuva
tekijänä grendy
^Thanks! Looks really awesome but I'd guess it's too expensive with all the underground spaces, but we'll see!
DR tykkäsi tästä
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15