Haagan kaavoituksesta puheen ollen, kenties vielä pahempaa perseilyä oli tämä Eliel Saarisen tien eteläosan varrelle vuonna 2012 hyväksytty asemakaava:
http://kartta.hel.fi/link/42B2ci Tuosta on alle 400 metriä Huopalahden asemalle, lähimmälle 550:n pysäkille on 300 metriä ja Vihdintien säteittäisten linjojen pysäkeille on noin 400 metriä. Liikenneyhteydet ovat siis erinomaiset, ja Haaga on alueena on muutenkin jees. Eliel Saarisen tie on suhteellisen leveä, noin 40 metriä talon seinästä talon seinään, ja silti sen varrelle on kaavoitettu ainoastaan 4-kerroksisia taloja. Futiskentän päälle on kaavoitettu 2- ja 3-kerroksisia rivitaloja. Surkeaa touhua.
Kaava oli aikansa elänyt jo valmistuessaan, joten alue olisi pitänyt julistaa rakennuskieltoon ja kaavoittaa uudelleen. Nyt noille taloille on alettu myöntää rakennuslupia, joten sen suhteen on myöhäistä. Tässäkin lienee osittain kyse perinteisestä (teko)syystä, että alueen "luonnetta" ei haluta muuttaa. Tässä tapauksessa se on tavallistakin surkeampi selitys, koska kaava-alue sijaitsee Haagan ulkoreunalla, eli sitä voisi ajatella omana, Haagasta irrallisena kokonaisuutena. Myös autopaikkanormit 1 ap/80...100 k-m² ovat tuolle paikalle aivan ylimitoitettuja ja selittänevät osittain alhaisia tehoja. Paljon tuon parempia paikkoja tiiviiseen rakentamiseen ei Helsingistä löydy, joten todella surullista, että se mentiin tuhlaamaan tuolla tavalla.