Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Lurkkeri
#74280
Juha Ilosen suunnitelma on huolellisesti tehty ja mietitty. Kohentaisi aluetta huomattavasti. Kaupunkiin sopivia, puiden reunustamia aukioita, ei mitään tuulisia lentokenttiä. Viihtyisä alue, jotka houkuttelee oleilemaan ja kuljeskelemaan. Tämän pohjalta syntyisi elävää ja kiinnostavaa kaupunkitilaa.
Avatar
tekijänä Clepe
#74316
pallo kirjoitti:Meanwhile in Stockholm..

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3005
Tää on siis Ruotsin keskustapuolueen ehdotus, milloin Suomen Kepu ehdottaisi vastaavaa? ;)
Puolueella on Tukholmassa 3/101 paikkaa, joten ei tässä vielä lapioita olla lyömässä maahan. Ihan kivan näköinen suunnitelma toki.
Avatar
tekijänä RV
#74332
Muistakaamme, että Tukholmassa on, toisin kuin Stadissa, hyvin laaja metroverkosto, tunneleita ja moottoriteitä keskustassa ja sen liepeillä (Norra Länken eli kantakaupungin kehätien pohjoinen osa aukeaa esim. pian). Sillä infralla tuon kokoinenkin täydennysrakentaminen onnistuu hyvin.
tekijänä sekovene
#74334
RV kirjoitti:tunneleita ja moottoriteitä keskustassa ja sen liepeillä (Norra Länken eli kantakaupungin kehätien pohjoinen osa aukeaa esim. pian). Sillä infralla tuon kokoinenkin täydennysrakentaminen onnistuu hyvin.
Tukholmassa ei ole yhtä ainutta kokonaista kehätietä ja Norra Länkenkin on vain parin kilometrin jatke sille nykyiselle torsolle. Eli logiikallasi Helsingissä, jossa on kaksi kokonaista kehätietä ja pari lyhyempää pätkää (ja myös enemmän säteittäisiä moottoriteitä kuin Tukholmassa), ratapihat pitäisi olla jo katettu. Tosin eihän se kattaminen nyt mistään motareista ole kiinni, vaan asuntojen kysynnästä ja rahasta.

1/5, koska vaivauduin vastaamaan.
Avatar
tekijänä RV
#74335
sekovene kirjoitti:
RV kirjoitti:tunneleita ja moottoriteitä keskustassa ja sen liepeillä (Norra Länken eli kantakaupungin kehätien pohjoinen osa aukeaa esim. pian). Sillä infralla tuon kokoinenkin täydennysrakentaminen onnistuu hyvin.
Tukholmassa ei ole yhtä ainutta kokonaista kehätietä ja Norra Länkenkin on vain parin kilometrin jatke sille nykyiselle torsolle. Eli logiikallasi Helsingissä, jossa on kaksi kokonaista kehätietä ja pari lyhyempää pätkää (ja myös enemmän säteittäisiä moottoriteitä kuin Tukholmassa), ratapihat pitäisi olla jo katettu. Tosin eihän se kattaminen nyt mistään motareista ole kiinni, vaan asuntojen kysynnästä ja rahasta.

1/5, koska vaivauduin vastaamaan.
Helsingissä ei ole kokonaisia kehäteitä. 0/5 koska lopetan tämän absurdin väittelyn tähän. Itsehillintää oppii Talossa ;)
tekijänä hmikko
#74338
RV kirjoitti: Sillä infralla tuon kokoinenkin täydennysrakentaminen onnistuu hyvin.
Tarkoitin tuossa edellä ihan vaan rakennuskustannuksia, en liikenneverkon kuormittumista (mitä sitäkin täydentäminen tietysti teettää). Kuvissa esitetyt hoikat tornit eivät ole niitä edullisimpia muutenkaan, eivätkä varsinkaan, jos kellarin läpi pitää saada kulkemaan pari kolme rautatietä.
Avatar
tekijänä RV
#74343
hmikko kirjoitti:
RV kirjoitti: Sillä infralla tuon kokoinenkin täydennysrakentaminen onnistuu hyvin.
Tarkoitin tuossa edellä ihan vaan rakennuskustannuksia, en liikenneverkon kuormittumista (mitä sitäkin täydentäminen tietysti teettää). Kuvissa esitetyt hoikat tornit eivät ole niitä edullisimpia muutenkaan, eivätkä varsinkaan, jos kellarin läpi pitää saada kulkemaan pari kolme rautatietä.
No siis, en väitä, että nuo olisivat erityisen hyviltä näyttäneet, kuin pahalta tripiltä :D Liikaa uusvanhan ja jenkkikaupunkien matkinnan käyttöä myös, tulee mieleen se skoonelaislähiö keskiaikamuovitaloineen...
tekijänä zeizei
#74806
Tande kirjoitti:Täydennysrakentamista suunnitteilla Kalevankadulle:

http://kartta.hel.fi/Applications/hanke ... 59&map=yes
No, mahdollistaa 8-10 uutta asuntoa. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18