Mikä on Taloforum?

tekijänä RV
Todella hyvän näköistä. Kun Kehä I saadaan nyt (Hgin kaupunki kiirehtinyt Myllypuron liittymää sekä lukuisia yhteyksiä Myllypurosta Kontulan suuntaan, ja Viikki ja "Itä" yhdistyvät erittäin suotuisasti nyt Kivikon liittymän ja tiejatkeen (uusi bussilinja) myötä) "kaukalomaisemmaksi" ja liikenteen sujuvuuskin huomattavasti paranee, massiivisempiakin taloja voisi jo suurien rakennusten täyttämiin alueisiin rakentaa Kehän varteen ja kunnioittaen alueiden aika yhtenäistä ja korkeatasoista ajalleen-arkkitehtuuria, niin Myllypuro huomattavasti nostaa "mainettaan" asuinalueena. Uusia keskuksia tulee kehittää Kehän valtaviin tasoristeyksiin aikaisemmin täyttämiin alueisiin. Tuo näyttää juuri siltä! :)
tekijänä jfo
arkkinikkari kirjoitti:Ja noissa päätyjen julkisivuissa on kopioitu samaisen toimiston Juutalaismuseon detaljit.

Ja sisällä kopioidaan saman toimiston Kumpulan kampukselle rakennettua Exactumia.

Ekologista suunnittelua, ei tehdä kertakäyttöisiä yksityiskohtia.

Itse en ihan äkkiseltään nähnyt merkittäviä sisätilojen yhtäläisyyksiä Exactumin kanssa, ainakaan netissä olleiden kuvien perusteella. Nykyarkkitehtuurille tavanomaista avaraa sisätilaa. Ulkotiloissakin pystyraitojen toteutus on hieman erilainen - puolalaismuseossa ilmeisesti viistosti asetettuja "lasisuikaleita" ja Metropolian rakennuksessa seinän kanssa suoraan kulmaan asetettuja metallisuikaleita. Ulkoseinän detaljeilla on enemmän yhteistä juuri Dixin kanssa kuin juutalaismuseon kanssa. Toki tämä ulkoseinien pystyraita-julkisivu on varmasti eräs tyylisuunta, josta Lahdelma & Mahlamäen toimistossa ollaan tällä hetkellä innoissaan ja jonka variaatioita nyt innokkaasti kokeillaan erilaisissa kohteissa.
tekijänä arkkinikkari
Exactumista on kopioitu raidallinen alakatto, ja juutalaismuseosta tosiaan ne vinot, silkkipainetut lasit (jotka on siis noissa suorissa kadunsuuntaisissa julkisivun osissa Metropoliassa). Muiden julkisivujen pystyraidoitus on tosiaan sitä Dixiä, mutta vähän eri muotoisella säleellä.

Olen siis tosiaan itse mukana tässä hankeessa...
jfo tykkäsi tästä