- 25.03.16 17:01
#81868
Koivusaari lähti lapasesta jo siinä vaiheessa, kun Länsimetroa ruvettiin puuhaamaan. Helsinki halusi omalle puolelleen vähän enemmän kuin yhden uuden aseman (Lauttasaari). Keksittiin Koivusaaren asema. Aivan suhteeton idea tunkea asema noin pienelle saarelle. Olisi pitänyt jättää kokonaan tekemättä.
Lopputulos tuo todella mieleen, että nyt on maa tosiaan loppumassa Suomesta - tai ainakin Helsingistä - tai ainakin Lauttasaaren länsilaidalta. Itselleni tulee lähinnä mieleen jonkinlainen mini-Dubai. Saaristoihmisenä en vain voi hyväksyä moista merimaiseman turmelemista.
Mutta se siitä, ja niillä siis mennään mitä on. Asiakirjoista ei oikein saa selvää mahdollisesta aikataulusta ja muista reunaehdoista. Nähtäväksi mm. jää, meinataanko tuonnekin laittaa hitasta, hoasia ja vuokrataloja.
Minusta noin näkyvällä paikalla pitää ensisijaisesti satsata parhaaseen saatavilla olevaan arkkitehtuuriin ja ylipäänsä huoliteltuun viiimeistelyyn joka kohdassa. Se maksaa, ja se voi maksaa paljon. Mutta maksuhaluisia uskoakseni löytyy, jos laatu on oikeasti premiumia.
hmikko kirjoitti:Koivusaari lienee tässä vaiheessa peruuttamaton, kun metroasema on rakennettu valmiiksi. Ehdotus sen jättämisestä luolaksi pari vuotta sitten ei edennyt mihinkään.Näinpä. Tiedän hyvin, että suunnilleen noilla palikoilla mennään, kun ollaan jo näin pitkällä. Sen verran koko projekti kuitenkin ottaa pannuun, että on pakko vähän päästä purkamaan pahaa mieltä. Vaikka tietty olenkin tiukka raskaan raideliikenteen ja erityisesti Kalasatama-tyyppisen asemarakentamisen kannattaja.
Koivusaari lähti lapasesta jo siinä vaiheessa, kun Länsimetroa ruvettiin puuhaamaan. Helsinki halusi omalle puolelleen vähän enemmän kuin yhden uuden aseman (Lauttasaari). Keksittiin Koivusaaren asema. Aivan suhteeton idea tunkea asema noin pienelle saarelle. Olisi pitänyt jättää kokonaan tekemättä.
Lopputulos tuo todella mieleen, että nyt on maa tosiaan loppumassa Suomesta - tai ainakin Helsingistä - tai ainakin Lauttasaaren länsilaidalta. Itselleni tulee lähinnä mieleen jonkinlainen mini-Dubai. Saaristoihmisenä en vain voi hyväksyä moista merimaiseman turmelemista.
Mutta se siitä, ja niillä siis mennään mitä on. Asiakirjoista ei oikein saa selvää mahdollisesta aikataulusta ja muista reunaehdoista. Nähtäväksi mm. jää, meinataanko tuonnekin laittaa hitasta, hoasia ja vuokrataloja.
Minusta noin näkyvällä paikalla pitää ensisijaisesti satsata parhaaseen saatavilla olevaan arkkitehtuuriin ja ylipäänsä huoliteltuun viiimeistelyyn joka kohdassa. Se maksaa, ja se voi maksaa paljon. Mutta maksuhaluisia uskoakseni löytyy, jos laatu on oikeasti premiumia.