Sivu 94/94

Re: Jätkäsaari Helsinki

Lähetetty: 29.08.19 00:24
Kirjoittaja Pyöröovi
Hesarin jatkojuttu: Jätkäsaaren ruuhkia helpottava ramppi olisi politiikkojen mielestä vain lyhyen aikavälin ratkaisu

Poliitikot siis pitävät siltaa täysin irrallisena tunnelisuunnitelmasta, jonka hinta olisi aivan eri mittaluokassa. Pitäisin yllättävänä, jos ramppi jäisi rakentamatta, sillä helsinkiläiset kaipaavat kovin ripeitä ratkaisuja ruuhkiin. Eri asia sitten on, voiko pelkillä uusilla kaistoilla ja rampilla puolittaa autoliikennettä, kuten suunnitelma lupailee. Autoliikenteen volyymi tuppaa yleensä vain lisääntymään kaistoja kasvattamalla, muutoinhan Yhdysvalloissa ei olisi esiintynyt ruuhkia enää vuosikymmeniin.

Tunneli saattaisi kenties auttaa Jätkäsaaren yksittäiseen sumppuun, mutta todennäköisesti ruuhka vain siirtyisi toiseen osaan kaupunkia rekkojen noustessa ylös sisääntuloväyliä tukkimaan. Todelliset voimakkaat keinot ratkaista Helsingin ruuhkat piilevät ruuhkamaksujen käyttöönotossa ja raideverkoston kohentamisessa. Niin ja onneksi kärkipoliitikotkin vihdoin ymmärtävät kannattaa rekkaliikenteen siirtämistä Vuosaareen.

Re: Jätkäsaari Helsinki

Lähetetty: 08.09.19 20:10
Kirjoittaja veka
Wood Cityn 'päärakennus' alkaa löytää lopullista muotoaan, kun julkisivuseinän alimman ja ylimmmän kerroksen kekseliäät ja komeat ikkunoiden muodot alkavat näkyä. Ne muuttavat muutoin yksitotisen laatikon omaleimaisen ja jännittävänkin näköiseksi. Ajatella, miten vähin konstein ja kustannuksin rakennuksesta tulee oikein kiinnostavan näköinen, kun osaajat ovat asialla ja rakennuttajaltakin löytyy sopivasti ammattiylpeyttä. Clarion ja Wood City tulevat muodostamaan Jätkäsaaren pääsisäänkäynnille komean portin. Tämä tulee olemaan Jätkäsaaren 'se kuva', ellei sitten joku pistä vielä paremmaksi. Tilaisuuksiahan vielä tulee. Tarvitaan vain osaamista, jota on, kunnianhimoa ja viitseliäisyyttä.

Kuva

Kuva