Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
Tekijänä Hardin
#100750
Hieman tästä kuulleena olen käsittänyt, että tahtoa hankkeen läpiviemiseen kyllä edelleen on, mutta rakentamaan ei päästy joko pandemian tai juuri tonttimurheiden vuoksi. Vielä viime vuonna suunnittelu vaikutti etenevän hyvin, googlaamalla löytää ARA-korkotukilainahakemuksen (https://dev.hel.fi/paatokset/media/att/ ... 036494.pdf) josta numeroiden ja lomakkeiden lisäksi löytää mm. havainne- ja pohjakuvia sekä kuvailua mikäli sellaiset kiinnostaa. Vaan tiedä siitä, mikä talon kohtaloksi lopulta koituu.
veka peukuttivat tätä
Avatar
Tekijänä veka
#100751
^Tässä vielä kuva tuosta Varsinaissuomalaisen ylioppilashuonesäätiön opiskelijatalosta. Normikerroksessa on 19 kpl vähän yli 20-neliöisiä yksiöitä ja yksi pieni kaksio. Kaupungin mukaan tämä on jo rakenteilla, mutta ei siis ole. Paikka on kapea tontti Välimerenkadun varrella vastapäätä parhaillaan nousevan Art Hotel -hotellin työmaata.

kuva: Arkkitehtitoimisto Jukka Turtiainen 2019Kuva
hmikko peukuttivat tätä
Avatar
Tekijänä arkkinikkari
#100758
Huh, ne sitten tekee sen kuitenkin. Jonkun tuollaisen ratkaisun itsekin ajattelin ainoaksi vaihtoehdoksi, mutta ilmeisesti se sitten ei ole osoittautunut liian kalliiksi.

Ensimmäinen kerta kun näen pyörävaraston, irtaimistovaraston, sähköpääkeskuksen ja lämmönjakohuoneen sijoitettuna kolmanteen kerrokseen, mutta katutasoon nyt vaan ei yksinkertaisesti mahdu. Väestönsuojaa tietysti ei ole tarvinnut rakentaa, eli siinä on säästänyt...
Avatar
Tekijänä veka
#100831
Hesari kertoo odotetun uutisen: Tunneli Jätkäsaaren laivasatamasta Länsiväylälle ratsastaa jälleen. Hinnaksi mainitaan 180 miljoonaa. Ideana on keskittää myös Ruotsin-laivoilta rekkaliikennettä Jätkäsaareen, jolloin Eteläsataman suunnalla palikat asettuisivat sopivasti uuteen asentoon. Ajankohtainen Siljan/Tallinkin puoleinen ranta vapautuisi parempaan käyttöön, ja myös Katajanokan puolella rekkojen yms. parkkikentät voitaisiin käyttää fiksummin. Virkamiestyönä on tehty arvio keskustasatamien maapohjan arvosta, jos laivaliikenne siirtyisi pois ja Katajanokan ja Eteläsataman alue vapautuisi rakentamiselle. Sen perusteella Eteläsataman ja Katajanokan rakennusoikeuden laskennallinen arvo voisi olla yli 250 miljoonaa euroa yhteensä. Siis win-win -tilanne, jos ja jos...

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006633248.html
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99