Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Jary
#67101
Todella upeeta, että vanhat tehdashallit halutaan säilyttää. Tosin mainoskuvan teksti "Palanen Brooklyniä Helsingissä" on liian kornia. Huvittaa vain ihan väärällä tavalla. Lisäksi kaupunginosan nimeksi (jos Vallila ei kerta riitä) sopisi paremmin Konepaja, kuin Fredriksberg. Vanha hurri-herraviha vaan nostaa turhaa päätään, veikkaan...

Tällaisen uutisen lukeminen tuo ihan hyvälle tuulelle :) Toivottavasti noi vanhat tehdashallit saavat sisälleen myös asuntoja, eikä vain yritysten liiketiloja. Muutenhan noi alueelle nousevat uudiskerrostalot ovat sitä samaa tusinakamaa, mitä aina...
tekijänä järvellä nukkuva
#67113
Onneksi NCC ei päätä, miksi tuota aluetta kutsutaan, markkinointinimihän tuo vain on.

Sinänsä Fredriksberg-nimen käyttäminen on hyvä oivallus. Seuraavaksi voisikin sitten muuttaa sen tv-sarjan nimen, ei vaan kyllä Repomies osaisi sitä lausua. :?
tekijänä cobaink
#67497
Teollisuuskadulle haetaan työlupaa.http://www.hel.fi/hki/hkr/fi/P__t_ksent ... Ytlk_18_El
Katujen, puistojen ja siltojen arvonlisäverottomat rakennuskustannukset ovat yhteensä noin 27,3 miljoonaa euroa.
-
- Vuosina 2014−2016: Tunnelin betonirakenteet sekä kadun rakenteet välillä Ratapihantie – Jämsänkatu. Nykyinen Sähköttäjänsilta puretaan ja Konepajansilta rakennetaan.

- Vuosina 2017−2019: Tunnelin betonirakenteet välillä Veturitie – Ratapihantie, tunnelin tekniikka sekä kadun rakenteet välillä Veturitie – Ratapihantie.

- Vuosina 2018−2019: Jämsänpuistikko ja Sähköttäjänpuisto.

- Vuonna 2021: Uusi Sähköttäjänsilta.

Veturitien ja Ratapihantien välinen osuus rakennetaan Liikenneviraston kanssa allekirjoitettavan siltasopimuksen perusteella. Tämän alueen kaavoitus on vielä kesken.

Kaupunki on sitoutunut Keski-Pasilan keskuksen toteuttamista koskevassa toteutussopimuksessa rakentamaan Teollisuuskadun jatkeen Veturitielle vuoteen 2019 mennessä.
Jämsänpuistikko on mielestäni turha. Hyvä paikka vaikka tornitalolle. (Mikä ero on puistolla ja puistikolla.?)

Ja loppuun vielä tamperelaisproffessuurin karu arvio:http://www.rakennuslehti.fi/2014/05/taa ... -tahdissa/

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä JR
#67498
cobaink kirjoitti:(Mikä ero on puistolla ja puistikolla.?)
Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:puistikko: pieni puisto.
Avatar
tekijänä RV
#67504
Hienoa että saadaan Teollisuukadun pullonkaula kuntoon, vaikka itse ratkaisisin toisin rakentamalla vain rinnakkaisajorata siihen kuiluun hyperkalliin ja ilmeisesti kapean tunnelin sijasta. Tämähän nyt sitten sinetöi Veturitien toteutumisen. Hyvä ja paha koska Veturitietä ei olisi tarvinnut laittaa tunneliin eikä se tule kestämään liikennevaloilla ja niin kapeana liikennepainetta, ja Nordenskjöldinkadusta tulee pahempi kuin Kehä I.

Hienoa että ymmärrettiin, että vanhat hallit ovat kiinnostavampi arkkitehtooninen elementti kuin perusasuintalot.
Avatar
tekijänä Jim
#68403
Paistaahan se aurinko Aleksi Kiven Kadullekin, vaikka sitä onkin täällä parjattu :D
Kuva

"Lohikäärmetalo"/"Ikea" mikä onkaan etenee hitaasti kohti Pasilaa.
Kuva

Tilkkutäkki.
Kuva

Jotenkin tuo tien toinen puoli on mielestäni tyylikkäämpi :roll:
Kuva

Tunnelmaa
Kuva
Avatar
tekijänä Krio
#70125
Kuvat torstailta ja anteeksi, että parissa kuvassa näkyy aitaa: pelkään vaan, että kännykkä putoaa aidan toiselle puolelle kuvia ottaessa :D Reitti on kohti Pasilaa alkaen niiltä "Ikea-torneilta".

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tekijänä Kazaam
#72799
Lemminkäinen 4.3.2015 kirjoitti:
Lemminkäinen urakoi Teollisuuskadun jatkeen ja Pasilankadun muutostyöt Helsingissä

LEMMINKÄINEN URAKOI TEOLLISUUSKADUN JATKEEN JA PASILANKADUN MUUTOSTYÖT HELSINGISSÄ

Lemminkäinen ja Helsingin kaupunki ovat sopineet Teollisuuskadun jatkeen ensimmäisen vaiheen rakentamisesta ja Pasilankadun muutostöistä Helsingissä. Urakan arvo on noin 9,5 miljoonaa euroa. Työt alkavat maaliskuussa 2015 ja valmistuvat loppuvuodesta 2016.

Urakassa rakennetaan Teollisuuskadulle uusi tunneli, joka yhdistetään vanhaan, Ratapihantien alla olevaan tunneliin. Vanhan tunnelin käyttötarkoituksen muutos ajoneuvoliikenteelle soveltuvaksi on suunnittelijan ja Helsingin kaupungin kehittämä innovaatio. Pasilankadulle rakennetaan uusi kunnallistekniikka ja parannetaan liikenteen sujuvuutta uusimalla kaistajärjestelyt sekä muuttamalla raitioliikenteen kiskojen linjauksia. Lisäksi Teollisuuskadulle rakennetaan kaksi uutta siltaa sekä korkeatasoiset päällys- ja viherrakenteet.

Muutostyö liittyy Keski-Pasilan keskuksen kehittämiseen ja alueen liikennejärjestelyjen parantamiseen. Uudistuvasta Pasilasta aiotaan kehittää niin seudullisesti kuin valtakunnallisestikin merkittävä moderni, uusi kaupunkikeskus. Vuoteen 2040 mennessä Pasilassa on arviolta 20 000 asukasta ja 50 000 työpaikkaa.

”Olemme mukana kehittämässä uutta Keski-Pasilaa. Toimiva infra helpottaa ihmisten arkea nopeuttamalla ja sujuvoittamalla liikenteen solmukohtia”, sanoo liiketoimintasegmentin johtaja Robert Blumberg Lemminkäiseltä.

Kuva
Suunnitelmapiirrustus 1, (2)

Ylemmän viestin alimman kuvan rakennus tulee siis rajaamaan katua tulevaisuudessa.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17