- 29.09.11 14:51
#40819
Olen kyllä samaa mieltä siitä, että korttelit voisivat olla pienempiä, vaikka jokainen katu ei autotie olisikaan. Lisäksi harmittaa se, että noidenkin asuntojen hinnat ovat ikävästi koholla maahan kaivettujen autopaikkojen takia alueella, jonka joukkoliikenneyhteyksiä kukaan ei voi moittia. Se toki ei ole arkkitehtien vika (kuten ei myöskään se, että talot ovat poikittain, koska sellaiset asiat määritellään tuolla alueella kaavassa). Mun mielestä on aika hyvä ratkaisu sitoa punatiilellä talot ympäröivään rakennusmassaan ja rakentaa korkeat osat valkoisiksi niin, että ne heijastavat hyvin valoa melko ankeaan Aleksis Kiven kadun pätkään.
grendy kirjoitti:Mikä siinä on niin kamalaa? Jos tuo olisi rakennettu kauttaaltaan 8krs. korkeaksi, olisi se itä-länsi -suuntaisena aiheuttanut ison varjon talon pohjoispuolelle, mikä haittaisi esim. kasvillisuuden käyttöä ja virkistyskäyttöä.UPnotOUT! kirjoitti:Tällaista suunnitellaan konepajan kylkeen.Karmeaa 60-70 -luvun massoittelua. Matala tien myötäinen osuus ja poikittain olevat talot on pahinta mitä nykypäivänä voi tehdä. Onneksi en muista yhtään muuta ehdotusta lähivuosilta mihinkään päin Suomea tälläisistä..
http://www.hel2.fi/ksv/liitteet/2011_ka ... aali_1.pdf
Olen kyllä samaa mieltä siitä, että korttelit voisivat olla pienempiä, vaikka jokainen katu ei autotie olisikaan. Lisäksi harmittaa se, että noidenkin asuntojen hinnat ovat ikävästi koholla maahan kaivettujen autopaikkojen takia alueella, jonka joukkoliikenneyhteyksiä kukaan ei voi moittia. Se toki ei ole arkkitehtien vika (kuten ei myöskään se, että talot ovat poikittain, koska sellaiset asiat määritellään tuolla alueella kaavassa). Mun mielestä on aika hyvä ratkaisu sitoa punatiilellä talot ympäröivään rakennusmassaan ja rakentaa korkeat osat valkoisiksi niin, että ne heijastavat hyvin valoa melko ankeaan Aleksis Kiven kadun pätkään.