Mikä on Taloforum?

tekijänä Quu
#135
Kuva

Parit mid-riset eivät olisi pahitteeksi.
tekijänä Toni
#204
Siin on muutama 12 kerroksinen. Älä vaan mene ehdottomaan projektista vastaavalle kaupunginarkkitehdille lisää. ;)

Toi suunnitelma on ihan ookoo, pidän erityisesti tuosta kaarevasta puistosta ja tuosta saaresta. Uusi kanaalikaan ei ole pahitteeksi.
Avatar
tekijänä OlliMolli
#226
Oberleutnant kirjoitti:Siin on muutama 12 kerroksinen. Älä vaan mene ehdottomaan projektista vastaavalle kaupunginarkkitehdille lisää. ;)

Toi suunnitelma on ihan ookoo, pidän erityisesti tuosta kaarevasta puistosta ja tuosta saaresta. Uusi kanaalikaan ei ole pahitteeksi.


Samaa mieltä. Vaikka mitään kovin korkeaa ei suunnitelmasta löydy, on rakennustyyli ainakin tiivistä (se on tärkeintä), ja toisaalta nuo pari 12-kerroksista tornia ovat sijoitettu hyvin portitksi Jätkäsaareen. Uskon, että jos ne tulevat näyttämään yhtä siltä mitä tuossa kuvassa, ne tulevat saamaan aikaan oikein hienon näkymän L-sataman Radisson SASin suunnasta. Myöskin, on aika harvinaista Suomessa, että rakennukset ja puistot ovat erotettu noin selkeästi toisistaan kuin tässä. Käsittääkseni KSV sain kiinnittää tähän juuri erityishuomiota, koska monet ihmiset olivat valittaneet "epäkaupunkimaisesta" suunnittelusta aikasemmissa projekteissa.
Avatar
tekijänä JR
#268
Oberleutnant kirjoitti:Siin on muutama 12 kerroksinen. Älä vaan mene ehdottomaan projektista vastaavalle kaupunginarkkitehdille lisää. ;)


Juu, vaikuttaa melko pilvenpiirtäjä-vastaiselta. :)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#269
Mikä on muuten mielenkiintoista on, että nuo R-SAS:a vastapäätä olevat porttitornit EIVÄT ole tossa vedoksesse 12-kerroksisia, vaan jos laskin oikein, 16- ja 14-kerroksisia.

Ehkä Kaijansinkko onkin kaappi-pilvipää. :D Ei kukaan (edes Kaijansinkko vältsisti) ole läpeensä paha.
tekijänä Jape
#279
Kyllähän tuo havainnekuva ihan asialliselta näyttää. Puistot ja kanavat tuovat mukavasti hieman virkistystä. Tosin jossain lehdessä (en kuollaksenikaan muista missä) oli parin aukeaman juttu siitä, kuinka suuri ero havainnekuvien ja toteutusten välillä usein on. Kunhan vain peittävät kaikki elementtisaumat niin kaupunginosasta voi tulla ihan asiallinenkin. :)

Minun puolestani kyllä saisivat jatkaa ratikkalinjaa 8 jotenkin tuonne, niin paranisivat kulkuyteydetkin. Muutama selvästi talojen kattoja ylemmäs kohoava tornikaan ei olisi pahitteeksi, kahta torniahan kai ovatkin jo kaavailleet.

Mitäs vielä oikea kaupunki tarvitsee katukuvaan. Niin, liikkeitä, kivijalkaliikkeitä. Sellaisia pitäisi saada tuonne, mutta niin kauan kuin yrittäjyys pysyy Suomessa byrokratisoituna, kaikki muutaman suuryrityksen hallinnassa, ei pikkuputiikkeja pääse syntymään, mikä on todella sääli. :cry:
tekijänä Toni
#286
Noita alashoppeja on muuten itse asiassa lupailtu alueelle.
tekijänä Devi
#469
Juu ja huomasitteko muuten tuolla KSV:n sivuilla kun on noita Kalasataman (eli tän toisen merenrantaalueen joka tulee muuttumaan asuin/toimitila-alueeksi lähivuosina) havainnekuvia ja alustavia kaavahahmotelmia että siinä metroaseman korttelissa nuo toimistotalot on korkeimmillaan jopa 14-kerroksisia? Siis ei juuri mitään high-rise osastoa mutta yllättävän korkeita sikäli että puhutaan kantakaupungin alueesta vielä... Muuten noi rakennuskorkeudet näytti olevan tuttua huttua eli asuintalot max 8-kerroksisia ja toimistot lähes kaikki alle 10-krsta. Mutta toivotaan että noi parikin 14-kerroksista toteutuis.

edit: piti lainaamani tota Moolion postausta mutta meni jotenkin pieleen... tämä siis kuitenkin jatkona siihen postaukseen :lol:
tekijänä late-
#584
Jape kirjoitti:Minun puolestani kyllä saisivat jatkaa ratikkalinjaa 8 jotenkin tuonne, niin paranisivat kulkuyteydetkin.


Tarkoitushan on jatkaa sekä 8 että 6. Lisäksi tulisi vielä kolmas linja, joka on ollut työnimellä 2 (tai terminaalilinja) ja alustavalla linjauksella Katajanokka-Rautatieasema-Kamppi-Jätkäsaari.

8 tulisi Jätkäsaareen uutta siltaa Ruoholahdesta ja jatkaisi kaarevaa katua pitkin päähän, josta terminaalien ohi takaisin kohti keskustaa. Päättäri olisi kuvassa punaisena näkyvien terminaalien jälkeen kahden vihreän urheilukentän kauemmassa kulmassa. Kuutonen jatkuisi nykyiseltä päättäriltään Mechelininkadun yli ja Saukonpaaden ohi ja sitten samaa kaarevaa tietä. Kakkonen puolestaan haarautuisi saaren puolella suoraan eteläistä rantaa pitkin ja osan päätesilmuskasta voi kuvassa erottaa katojaa lähimpänä olevan punaisen terminaalirakennuksen takaa (ohut kaari).

Parastahan tuossa olisi, että lähes jokainen asunto ihan päätyä lukuun ottamassa olisi lyhyen kävelymatkan päässä ratikasta, joka on ainakin minusta keskustan luonnollisin kulkuväline. Ainoa pieni miinus on, että Salmisaaren voimalan takaiselle työpaikka-alueelle ei tule ratikkaa, vaikka sekin on kantakaupunkia, mutta kysyntää ei luultavasti olisikaan niin paljoa.

Saisivat nyt vaan toimivaa kalustoa hankituksi.
tekijänä Toni
#594
Helsingin Sanomissa oli "Kaupunki"-osiossa uutisoitu sitä, kuinka HKL:llä ei ole tarpeeksi kalustoa raiteille. Ongelma on siinä, ettei kuulemma yksikään valmistaja ole vielä onnistunut tekemään laadukasta ja toimintavarmaa matalalattiaista ratikkaa.

Semmoisen kuvan sain, etteivät ne tule ehkä enempää ostamaan noita uusia ratikoita, minkä kanssa on ollut hirveästi ongelmia.
tekijänä Teräsvirta
#1480
On kylla hieno suunnitelma kaiken kaikkiaan, isoja ja munakkaita linjauksia, joita Helsingissa sentaan tehdaan ajoittain, kuten tuo Kampinkin tyomaa. Kaupunkimaisuus, sporalinjat summuut kivijalkajutut on kylla oikeaan suuntaan.

Ainoa mika hairitsee on tuo puiston muoto, joka antaa kehykset koko alueelle. Onhan tama vahan tammoista kiukuttelua, mutta oikeasti tuo muoto tuntuu saaneen raaminsa tyhjasta - muodon vuoksi. Keinotekoinen kaarevuus, josta sitten tykataan kun se ei olekaan ihan suora. Jotenkin tuntuu vahan helpolta ja jopa naiivilta tavalla tehda luonnetta alueelle.

No, kunhan nyt jotain tehdaan
tekijänä neropatti
#3368
Ylen sivuilta loytyi talleinen uutinen: "Helsingin Kalasataman kelluvia kaupunkihuviloita
30.11.2005



Helsingin Kalasatamaan on suunnitteilla kelluvia kaupunkihuviloita.

Alueelle halutaan rakentaa vähintään kaksikerroksisia yhden tai kahden perheen taloja, jotka olisivat kelluvina saarekkeina tai omarantaisina taloina.

Lisäksi Kalasatamaan suunnitellaan kanavia sekä korkeita asuinrakennuksia ja toimitilarakennuksia.

Kalasataman tulevan metroaseman yhteyteen muodostetaan tehokas joukkoliikenteen solmukohta, jonka läpi tulee kulkemaan myös uusi raitiolinja.

Kelluvia kaupunki huviloita, ei kuulosta hassummalta ja mitakohan tuolla sanalla korkeita sitten oikein ikina terkoitetaankin, niin ei se ainakaan meinaa ihan pannukakkumaista aluetta. :shock: Joten toivottavasti tama olisi nytten vahan positiivisempi uutinen ihmisille jotka haluavat uudistaa helsingin kaupunki maisemaa.
tekijänä Joka
#5863
Jätkänsaaren aloituskorttelin voittanut suunnitelma "loisto"
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kattokaa muuten viimeisen kuvan tiedostonimeä, ne ovat oikein trendikkäitä siellä KSV:llä, minä kun luulin että siellä on töissä vain konservatiiveja vanhoja pamppuja :D

KSV:n sivuilta löytyy vähän lisää shittii
tekijänä neropatti
#5865
Kaksi ensinmaista ja vika kuva on ihan vakuuttavia mutta kolmas on sitten taas aika peri suomalainen laatikko ihan varityksesta lahtien. Mutta kylla muuten aivan positiiviselta rupeaa nayttamaan. ;)