Sivu 171/172

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 17.01.20 02:35
Kirjoittaja hmikko
veka kirjoitti: 16.01.20 13:01 Eiköhän tuommoinen hintojen eriytyminen johdu siitä, että 250 e/kk -pysäköinti on tähdätty yrityksille ja ylipäänsä muualta tuleville työmatkalaisille.
Joku ongelma tuossa tuntuu olevan, jos halli on puolitoista vuotta avaamisen jälkeen tyhjänä tuolla hinnalla. Tulee mieleen, että paljonko tuossa on kävelyetäisyydellä semmoisia työpaikkoja, jotka tarjoavat 250 e/kk parkkiedun työntekijöilleen? Ja kävelyetäisyyden tarvis olla varmaan melkoisen lyhyt, kun oletettavasti hyväpalkkaiselle työntekijälle tarjotaan. Isoissa hotelleissa, oopperassa tai julkisen sektorin sairaaloissa taitaa olla tuommoisia työpaikkoja aika vähän.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 17.01.20 12:13
Kirjoittaja veka
Vertailun vuoksi sopimuspysäköinnin kk-hintoja muualla keskustassa: Eliel 325 e, Kluuvi 330 e, Forum 305-330 e, hotelli Presidentti 265 e, Ruoholahti 190 e. Noihin tulee vielä alvit päälle, joten selvästi on kalliimpaa kuin P-Töölössä. Töölön hallissa hinta on siis 250 e (sis. alv), mutta silloin on tehtävä 12 kk:n määräaikainen sopimus. Toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella hinta on 295 e/kk (sis. alv).

Mitäs me neuvomaan yrittäjää. Hän kai tietää tilanteeen parhaiten. Ja kuten todettu, hallia ei oikeastaan ole tarkoitettu kilpailemaan asukaspysäköinnin kanssa. Sen takia Hesarin juttu on vain tuttua klikkijournalismia ja Soininvaaran blogikirjoitus politikointia. Itse asiasta olen kyllä sitä mieltä, että asukaspysäköinnin hintaa voisi nostaa keskustassa ja muuallakin. Vähin erin.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 17.01.20 14:03
Kirjoittaja hmikko
veka kirjoitti: 17.01.20 12:13 Soininvaaran blogikirjoitus politikointia.
Soininvaaralla on kyllä pointti siinä, että lautakunta on näitä luolia hyväksynyt sillä ajatuksella, että parkkipaikkoja poistuu / voidaan poistaa vastaavasti pinnalta. Mutta kuinka ollakaan, kun raitiotie pitäisi tehdä, niin parkkipaikkoja ei ollakaan valmiita poistamaan, vaan vaaditaan tilan tekemistä siirtymällä vinoparkkiin.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 17.01.20 19:15
Kirjoittaja veka
Vinoparkki olisi Hesan ahtailla kaduilla tosiaan pöhkö juttu. Vaikka onhan niitä vieläkin jossain, mm. Hesperiankaduilla, mutta siellä ei olekaan ahdasta eikä kovin paljon liikennettäkään. Ylipäänsä Töölössä ei parkkipaikkatilanne ole niin paha kuin etelämpänä, ja sen takia kai parkkihallissakin on tyhjää, kun myös satunnaisempi kävijä saattaa löytää paikan kadultakin. Tässä lyhytaikaisessa pysäköinnissä hinnalla ohjaaminen voisi viedä osan autoista halliin jopa nykytilanteessa. P-Töölö sijaitsee isojen hotellien alla. Missä ovat hotellivieraiden autot?

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 17.01.20 20:34
Kirjoittaja bonk
Luulisi molempien päällä olevien hotellien asiakasparkit olevan parkkihallissa. Varmaan on tehty joku sopimus osapuolien kesken hotellivieraille varattavista paikoista. Tuo saattaa tuoda tuloja parkkihalliyrittäjälle, jolloin ei niin riippuvainen töölöläisten sukkaiden parkkipaikoista. Kun olet saanut hallin keskustaan maan alle, on se pitkälle tulevaisuuteen rahasampi. Siinä 1,5v vajaakäyttö ei tunnu missään.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 08.02.20 13:05
Kirjoittaja hmikko

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 26.02.20 15:29
Kirjoittaja hmikko

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 26.02.20 21:34
Kirjoittaja Pyöröovi
hmikko kirjoitti: 26.02.20 15:29 Lisää hotellia Helsinkiin.
Olisiko jo aika uudelle Facebook-ryhmälle?

Toivottavasti projekti piristää aika kuollutta puiston seutua ja toisi mukanaan myös muuta yritystoimintaa. Olisi kiva nähdä samanlaista ilmiötä kuin Pikku-Roban kanssa hotellitoiminnan saavuttua.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 27.02.20 11:56
Kirjoittaja veka
Pikku-Roba on tosiaan mainio esimerkki uinahtaneen kadunpätkän virkoamisesta. Osasiko kukaan aavistaa, kuinka suuri vaikutus uudella hotellilla tosiaan on? Krunikan kasarmi on sen verran kauempana Helsingin keskeisiltä paikoilta, ettei siellä välttämättä saada ihan samaa aikaiseksi, mutta pidetään peukkuja.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 27.02.20 18:26
Kirjoittaja Masoko
Parin korttelin päässä Liisankadun ja Mariankadun ristekykseen on myös tulossa hotelli, sekin vanhaan kasarmirakennukseen.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 09.03.20 11:14
Kirjoittaja veka
Eiranrannan tilapäiseksi mainostettu koulu eli viranomaiskielellä väistötila on noussut nopeasti. Tätä rataa se lienee käytössä jo ensi syksynä. Eipä siitä tosiaan mitään kulmakunnan komistusta tule. Miksi se on harmaa? Onko ehkä ajateltu, että tönön voi tämän käytön jälkeen siirtää vähin vaivoin myös vankilan tai kasamin väistötilaksi? Vai onko joku ajattelija visioinut, ettei harmaana erotu maisemasta niin selvästi? Oli miten oli, lyhyttä ikää tälle.

Kuva

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 09.03.20 13:17
Kirjoittaja Tande
Toivottavasti suunnitellun käytön jälkeen paikalle todellakin nousee näyttävämpi ja korkeampi rakennus. -Tontti on erittäin arvokas ja niin asuinrakentamiselle, kuin toimitiloille uskoisin olevan alueella kysyntää.

Kaupunki tuntuu muutenkin vähän unohtaneen Eiranrannan ja Merisataman potentiaalin projektialueena. Luonnollisesti säästäisin joitain viheralueista, mutta rakentamiselle hyvin potentiaalisia joutomaakenttiä riittää. Viimeistään kun Hernesaaren rakentaminen lähtee kunnolla käyntiin, toivoisin kaupungin aloittavan alueen suunnittelun ja kaavoitusprosessin.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 09.03.20 21:12
Kirjoittaja Masoko
Tande kirjoitti: 09.03.20 13:17 Toivottavasti suunnitellun käytön jälkeen paikalle todellakin nousee näyttävämpi ja korkeampi rakennus.
Toivottavasti ei tule. Menee tuo Eiran näyttävä Jugend-rantaprofiili ihan pilalle.

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 09.03.20 22:58
Kirjoittaja Janne_H
Tuo kohta on osa Hernesaaren osayleiskaavaa. Ei siihen mitään merkittävää ole tulossa. Huoli pois!
Kuva
Kuva
Kuvat: Tietoa Finland Oy

Lisää infoa: https://www.hel.fi/hel2/ksv/liitteet/20 ... lostus.pdf

Re: Helsingin projektit

Lähetetty: 09.03.20 23:41
Kirjoittaja Pyöröovi
Mukava huomata, että verorahat valuvat vielä seuraavinakin vuosikymmeninä parkkipaikkoihin Helsingin kalleimmilla neliöillä. Jos kasvatetaan puistoa, niin siitä voisi tehdä huolella ja taidolla suunnitellun, mutta nyt mennään äärimmäisen matalalta.