Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä hylje
#81580
RV kirjoitti:Btw; keskustan suunnasta on Vuokin suuntaan ramppi, mutta sille ei ole jostakin ihmeellisestä syystä vapaata oikeaa. Tekisivät edes sen tässä välissä...


Se ihmeellinen syy on suojatie. Jos kerta risteyksessä on niin kertakaikkisen massiivinen määrä liikennettä, kyllä jalankulkijalle pitää suoda omat ylitysvaiheet.
tekijänä sekovene
#81592
RV kirjoitti:100 asukkaan mielipide ei paina 100 000 päivittäisen auton risteyksessä.


Ei tuollaista ole lähelläkään Itäkeskusta eikä toivottavasti tule olemaankaan. Östersundomin voisi palauttaa Sipoolle vahingonkorvausten kera, ja Itäkeskuksen "kaukalon" haudata mappi-Ö:hön.
Avatar
tekijänä RV
#81650
Suojatie maan tasossa noin vilkkaassa risteyksessä on kyllä jotakin uskomatonta ja älytöntä. Miksi Kaukalo tulisi haudata mappi-ö:hön? Koska se hyödyttää autoilua lähiössä? Voi sun kanssas.

Östersundom toki voitaisiin palauttaa Sipoolle, niin johan rupeaisi nousemaan niitä taloja joita on 10 vuotta odoteltu.
tekijänä sekovene
#81671
RV kirjoitti:Miksi Kaukalo tulisi haudata mappi-ö:hön?


Östersundom-hanke tulisi hylätä. Tällöin automäärät Itäkeskuksessa eivät kaksinkertaistu eikä mitään kaukalohökötyksiä tarvita.
tekijänä hmikko
#82735
LKH-ryhmästä bongattua: virasto suunnittelee (PDF) Kauppakartanonkadun korttelin purkamista ja korvaamista isommalla umpikorttelilla. Myös tontin rajoja on tarkistettu ja rakennus tulisi katujen reunoihin kiinni toisin kuin nykyiset. Paperissa sanotaan, että mallia on haettu Vallilan 1920-luvun umpikortteleista ja jopa suoraan esitetty, miten korttelityyppien kanssa on tultu täysi ympyrä takaisin umpimalliin.

Nykyisissä rakennuksissa on luemma vikaa, peruskorjaus olisi kallis ja pohjaratkaisut ovat ongelmallisia kun talot on alun perin tehty opiskelija-asunnoiksi. Talot ovat valmistuneet 1978.

Kuva

Kuva
tekijänä hmikko
#82736
Tuossa em. korttelin luonnoksen havainnemateriaalissa oli mahdollisen tulevaisuuden kuvituksena tämmöinen Lahdelma & Mahlamäen kuvasovitus Itäväylän kannesta ja torneista, jota en muista ennen nähneeni. Paperin mukaan toteutukseen tähtäävää hanketta ei ole.

Kuva
tekijänä hmikko
#87322
Edellä mainittu Kauppakartanonkadun umpikortteli lautakunnan listalla. Kerrosneliötä ennen 11 800, jälkeen 20 300, lissäystä 70 %. Melko monotoniselta näyttää arkkitehtuuri.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä Clepe
#87356
hmikko kirjoitti:Edellä mainittu Kauppakartanonkadun umpikortteli lautakunnan listalla. Kerrosneliötä ennen 11 800, jälkeen 20 300, lissäystä 70 %. Melko monotoniselta näyttää arkkitehtuuri.

Monotonia on joskus ihan hyvä asia, varsinkin kaikkien tetriskikkailujen jälkeen. Minusta tuo näyttää lähinnä harmooniselta.
Avatar
tekijänä Tande
#87357
^Samaa mieltä. Moni palvottu funkkistalokin on julkisivuiltaan hyvinkin monotoninen. Postitalo, Metsätalo... mutta homma toimii.
tekijänä hmikko
#87359
Clepe kirjoitti:Monotonia on joskus ihan hyvä asia, varsinkin kaikkien tetriskikkailujen jälkeen. Minusta tuo näyttää lähinnä harmooniselta.


No juu, vertailukohdat Itäkeskuksessa on vissiin 150-metrisiä laatikon kylkiä.
tekijänä hmikko
#88794
Hesari: Itäkeskuksen uuden kauppakeskus Eastonin rakentaminen takkuaa – mutta pian Kehä I:n risteyksessä on kolme jättilaatikkoa

"Takkuaminen" tarkoittaa luemma sitä, että Finnkino vetäytyi Keskon laatikon kakkosvaiheesta, jonka toteutuminen on nyt auki. Alun perin tarkoitus oli luemma jatkaa heti kakkosvaiheeseen. Suunnitelmissa siihen kuuluvat myös asunnot, eli niidenkin tulevaisuus on nyt auki. Finnkino laittaa elokuvateatterinsa Itikseen.
tekijänä Sam33
#88796
hmikko kirjoitti:Suunnitelmissa siihen kuuluvat myös asunnot, eli niidenkin tulevaisuus on nyt auki. Finnkino laittaa elokuvateatterinsa Itikseen.


Asuntojen rakentaminen olisi varmasti jäänyt muutenkin, sillä nykyisessä kaavassa ne olisi rakennettu ostoskeskuksen 3. vaiheen (tai 2. vaiheen) yhteyteen tulevien tilojen katolle (kuva aiemmin ketjussa), enkä ole missään vaiheessa uskonut että näin pitkälle olisi päästy muutenkaan. Nyt viisainta olisi heittää kakkosvaihe roskakoriin ja muuttaa vanha alue asunnoiksi ja mahdollisesti muuksi toiminnaksi melumuuriksi Itäväylän varteen.
Avatar
tekijänä huopa
#92303
Easton tuli ja seuraavia liikkeitä odotellaan. Easton ei ihan vakuuttanut itseä, pyöräily ei ole järin kätevää sinne kun pitää mennä hitaita liukuportaita pari kerrosta ylöspäin että pääsee sittarille ja viralliset pyöräparkit ovat takapuolella autoparkkien reunassa, josta ei oikein löydä tietään ylös kauppaan millään. Julkisivu on ehkä hieman parempi kuin vanhalla CityJätillä, mutta ei nyt mikään urbaani kukkanen. Parannettavaa olisi lähistöllä.