- 07.09.10 20:03
#32246
Huutoikkunaa seuranneet taitavatkin tietää, että meikäläinen oli automatkalla tuossa elokuun aikana. Matka alkoi 13. elokuuta ja päättyi 29. elokuuta. Ajokilometrejä tuli yhteensä noin 5000. Autokin hajosi kesken matkan, mutta onneksi Keski-Eurooppalainen asiakaspalvelu pelasi moitteettomasti myös autokorjaamossa.
Reitti kulki Ruotsin läpi Malmöön. Tanskan ylitimme menomatkalla siltoja pitkin. Kahdella suurimmalla sillalla oli siltamaksut. Juutinrauman sillan ylitys maksoi 39 euroa ja Ison-Beltin ylitys 34 euroa. Tanskasta suuntasimme Hampuriin, jossa emme kuitenkaan viihtyneet ruokailutaukoa pidempää. Päätimme ajaa samana iltana Amsterdamiin. Amsterdamin 3 yön jälkeen matka jatkui Pariisiin. Pariisissakin olimme 3 yötä, joka kyllä oli aivan liian vähän sen kokoisessa kaupungissa. Pariisista reitti jatkui Frankfurtin kautta Berliiniin. Kahden Berliini yön jälkeen suuntasimme Rostockiin josta otimme kalliin lautan Tanskan Gedseriin. Köpiksessä vietimme yhden yön Suomalaisessa Omenahotelli-ketjussa. Kööpenhaminasta alkoikin sitten kotimatka.

Menomatkalla Malmössä satoi ja tuuli todella paljon. Siitä huolimatta Turning Torsoa oli pakko päästä katsomaan.

Kameran linssi ottanut vähän osumaa sateesta.

Juutinrauman sillalla Köpistä kohti ajamassa.

Epätoivoiset yritykset yöpaikan löytämisestä eivät tuottaneet tulosta Kööpenhaminassa. Menomatkalla kaupungista tarttui vain tämä kuva eteemme parkkeeratusta Bentleystä.

Hampuri oli pettymys. Kaupungista puuttui se jokin. En tiedä paljon asiaan vaikuttaa se, että olimme siellä sunnuntaina.


Supercar vol. 2

Hollannissa

Toisin kuin Hampuri, Amsterdam oli todella mielenkiintoinen kaupunki. Ilmapiiri oli uskomattoman rento.



Coffee Shop

Paikallisia tornitaloja


Matka jatkuu kohti Pariisia. Pohjois-Ranskan maaseutu oli hyvin monotomista; peltoa ja 10 kilometrin välein tismalleen samanlaisia kyliä.

Yövyimme teltassa maissipellon reunalla. Öinen tähtitaivas oli pääkaupunkiseudun valosaasteeseen tottuneelle uskomattoman kirkas.

Moottoritie Pariisin reunalla

Supercar vol. 3

Pohjois-Pariisia



Supercar vol. 4 & 5

Riemukaaren alla

Pariisin ja ehkä koko Euroopan suosituin nähtävyys tuli myös koluttua. Kuten kuvasta näkee sää oli mitä parhain.

Näkymä pohjoiseen keskitasanteelta. Tänne asti pääsi portaita pitkin.

Huipulla

Näköalatasanteen jokaisessa kulmassa oli kyltit, jotka kielsivät käsien tai tavaroiden työntämisen häkistä ulos. Kiusaus oli kuitenkin suuri. Enhän mä nyt kameraani tiputtais kenenkään päälle

Pariisin vikana päivänä kaverit menivät Louvreen. Minua ei jonotus sinne kiinnostanut, joten sain oivan mahdollisuuden keskittyä rauhassa La Dèfencen pilvenpiirtäjiin.

Grande Arch, 110m. Ei oikein tahdo mahtua kuvaan edes superlaajakulmalla.


Kolossin alta avautuva näkymä


Supercar vol. 5. Tässä samassa parkkihallissa pidimme autoa 3 yötä. Hintaa yhteesä 74 euroa.

Berliini oli matkan viimeinen suurkaupunki. Pariisin loputtomien vanhojen kortteleiden jälkeen Berliinin yleisilme oli vähän pettymys. Toisen maailmansodan pommituksilla on tietenkin ollut suuri vaikutus. Illan hämärryttyä fiilis kuitenkin muuttui parempaan suuntaan. Kaupungissa oli myös erittäin helppo liikkua autolla. Samaa ei voinut Pariisista sanoa.


Holokaustin muistomerkki

Supercar vol. 7 ....



Ja superauto ketjun päättää tietengin Bugatti Veyron. No joo, se on näyteikkunassa, mutta toi näyteikkuna oli paraatipaikalla aivan Berliinin keskustassa. Kuvitelkaapa jos Aleksanterinkadulla olisi miljoona-autoja myyvien liikkeiden valtavat näyteikkunat.

Kahden Berliini yön jälkeen alkoi kotimatka. Saksan ja Tanskan välillä oli valtava tuulivoimalapuisto.

Kööpenhaminassa oli hienoa arkkitehtuuria.


Omenahotellin huoneesta oli ihan passeli näkymä.

Katsastimme Malmön (eli Turning Torson ympäristön) vielä paremmalla säällä.


Reissu päättyi Tukholmaan.

Kiitos mielenkiinnosta.
Reitti kulki Ruotsin läpi Malmöön. Tanskan ylitimme menomatkalla siltoja pitkin. Kahdella suurimmalla sillalla oli siltamaksut. Juutinrauman sillan ylitys maksoi 39 euroa ja Ison-Beltin ylitys 34 euroa. Tanskasta suuntasimme Hampuriin, jossa emme kuitenkaan viihtyneet ruokailutaukoa pidempää. Päätimme ajaa samana iltana Amsterdamiin. Amsterdamin 3 yön jälkeen matka jatkui Pariisiin. Pariisissakin olimme 3 yötä, joka kyllä oli aivan liian vähän sen kokoisessa kaupungissa. Pariisista reitti jatkui Frankfurtin kautta Berliiniin. Kahden Berliini yön jälkeen suuntasimme Rostockiin josta otimme kalliin lautan Tanskan Gedseriin. Köpiksessä vietimme yhden yön Suomalaisessa Omenahotelli-ketjussa. Kööpenhaminasta alkoikin sitten kotimatka.

Menomatkalla Malmössä satoi ja tuuli todella paljon. Siitä huolimatta Turning Torsoa oli pakko päästä katsomaan.

Kameran linssi ottanut vähän osumaa sateesta.

Juutinrauman sillalla Köpistä kohti ajamassa.

Epätoivoiset yritykset yöpaikan löytämisestä eivät tuottaneet tulosta Kööpenhaminassa. Menomatkalla kaupungista tarttui vain tämä kuva eteemme parkkeeratusta Bentleystä.

Hampuri oli pettymys. Kaupungista puuttui se jokin. En tiedä paljon asiaan vaikuttaa se, että olimme siellä sunnuntaina.


Supercar vol. 2

Hollannissa

Toisin kuin Hampuri, Amsterdam oli todella mielenkiintoinen kaupunki. Ilmapiiri oli uskomattoman rento.



Coffee Shop

Paikallisia tornitaloja


Matka jatkuu kohti Pariisia. Pohjois-Ranskan maaseutu oli hyvin monotomista; peltoa ja 10 kilometrin välein tismalleen samanlaisia kyliä.

Yövyimme teltassa maissipellon reunalla. Öinen tähtitaivas oli pääkaupunkiseudun valosaasteeseen tottuneelle uskomattoman kirkas.

Moottoritie Pariisin reunalla

Supercar vol. 3

Pohjois-Pariisia



Supercar vol. 4 & 5

Riemukaaren alla

Pariisin ja ehkä koko Euroopan suosituin nähtävyys tuli myös koluttua. Kuten kuvasta näkee sää oli mitä parhain.

Näkymä pohjoiseen keskitasanteelta. Tänne asti pääsi portaita pitkin.

Huipulla

Näköalatasanteen jokaisessa kulmassa oli kyltit, jotka kielsivät käsien tai tavaroiden työntämisen häkistä ulos. Kiusaus oli kuitenkin suuri. Enhän mä nyt kameraani tiputtais kenenkään päälle


Pariisin vikana päivänä kaverit menivät Louvreen. Minua ei jonotus sinne kiinnostanut, joten sain oivan mahdollisuuden keskittyä rauhassa La Dèfencen pilvenpiirtäjiin.


Grande Arch, 110m. Ei oikein tahdo mahtua kuvaan edes superlaajakulmalla.


Kolossin alta avautuva näkymä


Supercar vol. 5. Tässä samassa parkkihallissa pidimme autoa 3 yötä. Hintaa yhteesä 74 euroa.

Berliini oli matkan viimeinen suurkaupunki. Pariisin loputtomien vanhojen kortteleiden jälkeen Berliinin yleisilme oli vähän pettymys. Toisen maailmansodan pommituksilla on tietenkin ollut suuri vaikutus. Illan hämärryttyä fiilis kuitenkin muuttui parempaan suuntaan. Kaupungissa oli myös erittäin helppo liikkua autolla. Samaa ei voinut Pariisista sanoa.


Holokaustin muistomerkki

Supercar vol. 7 ....



Ja superauto ketjun päättää tietengin Bugatti Veyron. No joo, se on näyteikkunassa, mutta toi näyteikkuna oli paraatipaikalla aivan Berliinin keskustassa. Kuvitelkaapa jos Aleksanterinkadulla olisi miljoona-autoja myyvien liikkeiden valtavat näyteikkunat.

Kahden Berliini yön jälkeen alkoi kotimatka. Saksan ja Tanskan välillä oli valtava tuulivoimalapuisto.

Kööpenhaminassa oli hienoa arkkitehtuuria.


Omenahotellin huoneesta oli ihan passeli näkymä.

Katsastimme Malmön (eli Turning Torson ympäristön) vielä paremmalla säällä.


Reissu päättyi Tukholmaan.

Kiitos mielenkiinnosta.