Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Klazu
#10898
Minun kuvissani tunnelmaa syö tuo huono keli. Hirmuisen harmaata oli oikeastaan kaikkina aikoina. Vain Main Tower huipulla oltaessa (se tärkein hetki) vähän pilvet repeilivät.

Ja tuosta olen samaa mieltä, että kaupunki on illalla todella komea, kun valot syttyvät tuhansiin ikkunoihin. Tosin pimeällä joidenkin talojen juuressa voi olla vähän ankeita pimeitä kulmauksia, mutta yleiskuva on komea.
tekijänä Alweron
#13281
Novak kirjoitti:
Frankfurtin skyline kokonaisuutena on tosiaan aika himottava. Ainakin, jos katsoo oikeasta kulmasta - joistakin kulmista se nimittäin tuppaa näyttämään hivenen harvalta. Itse pilvenpiirtäjät eivät sitten juurikaan ole mitään kauneuden merkkipaaluja, minun silmääni hellii ainoastaan nuo Deutsche Bankin kaksoistornit. Ajattomat ja yksinkertaisen tyylikkäät.
.
Kiitos hienoista kuvista!

Kyllä mä ainakin tykkään kovasti noista Frankfurtin pilvenpiirtäjistä. Parhaita ovat kyllä ehdottomasti juuri nuo mainitsemasi Deutsche Bankin kaksoistornit. Paljon oli muitakin kivoja. Mitä enemmän lasia, sen modernimpi ja kauniimpi torni usein on. Tuo "Skyper" torni on myös erittäin kaunis. Tollanen kaartuva muotoilu tuo mieleen Las Vegasin Wynn -hotellin :)

Niille, joille se ei ole tuttu, vilkaiskaa linkki:
http://marcel-marchon.com/img--73109566 ... set--m.jpg
Avatar
tekijänä Taco
#14471
Kyllähän Eurooppaan voisi lisää 300m rakentaan.

Epäilen että joku vielä suuntaa Espanjaan kuvausmatkansa Torre Espacio:n (236m) tapaisia katsomaan.

Kuva

P.S
Tuon rakentaminen on aloitettu jo.
Avatar
tekijänä Klazu
#14486
Jotekin oudon näköinen torni. Liian "raskaan" oloinen noin matalaksi. Ei miellytä minun silmääni.
tekijänä Quu
#14489
Ketju koskee Frankfurt am Mainia. Ei sekoiteta muuta Eurooppaa tähän.
Avatar
tekijänä 16valve
#19425
Kävin työmatkalla Saksassa ti-to, tai oikeastaan tulin Suomeen viime yönä. Lennot oli Frankkeihin, mutta ikävä kyllä en ehtinyt siellä pysähtymään. Räpsein muutamia kuvia autobahnilta kaupungin suuntaan sekä meno, että tulopäivänä. Tässä muutama usvainen kuvatus. Täytyy sanoa että tuli ihan jenkki -fiilikset näistä näkymistä ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tekijänä zeizei
#19429
Hienoja kuvia. Loivat vähän uutta perspektiiviä, kun itse kävin pari vuotta sitten vain keskustassa. Siellä ei hirveästi metsää ollut. ;) Muutenkin korkeat talot näyttävät ehkä hienoimmilta vihreän vyöhykkeen takana.

Frankfurtissa on hyvä keskittymä tornitaloja, mutta käsittääkseni rakentaminen on ollut melko hiljaista viime vuosina. Toivottavasti sinne nyt tulisi vielä lisää.

Btw, yhden tornitalon katolle pääsee. Euroopan keskuspankin. Hienot on näkymät. ;)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#19431
zeizei kirjoitti: Frankfurtissa on hyvä keskittymä tornitaloja, mutta käsittääkseni rakentaminen on ollut melko hiljaista viime vuosina. Toivottavasti sinne nyt tulisi vielä lisää.
Saksassa on minun käsitykseni mukaan viime vuosina ollut huomattavaa ylitarjontaa toimistotilassa. Monet upeat tornit ovat jääneet lähes tyhjilleen ja vuokrat ovat olleet poikkeuksellisen matalat. En tiedä sitten onko tilanne sittemmin muuttunut.
tekijänä jusa-masa
#19433
Käsittääkseni tilanne on muuttunut. Saksassahan kärsittiin juuri lama joka kohdistui lähinnä juuri torneihin ja niiden toimistoihin. Hinnat tosiaan romahti pohjiin, mutta kyllä ne nyt on päässyt jaloilleen. :D Eli eikun lisää torneja.
Avatar
tekijänä grendy
#19435
On kyllä hienoja kuvia! Laatukin on aikas bueno vaikka vauhdista napsittu! :P.. Ja todellakin jenkkifiilishän noista kuvista jää, mutta onneksi tiedämme että ollaan kuitenkin sivistyksen parissa ;)
Avatar
tekijänä 16valve
#19447
Tuosta mun ensimmäisestä kuvasta kyllä ilmenee, että jotain tornia rakennetaan. No joka tapauksessa lentokentällä oli massiivisia rakennusprojekteja. Näytti siltä että rahaa palaa, ja paljon.

Kuvassa lentoaseman uusi rautatieasema rakenteilla. Mitä nyt rakennustellinkien läpi näki, luvassa on paljon kaksoiskaarevaa lasipintaa muodoltaan iso siipi tms. Tämän tyylistä kun saisi myös Kotosuomeen! Kuva otettu vastavaloon n. 80kmh vauhdista ;)

Kuva
tekijänä Valdéz
#19454
16valve kirjoitti:Tuosta mun ensimmäisestä kuvasta kyllä ilmenee, että jotain tornia rakennetaan. No joka tapauksessa lentokentällä oli massiivisia rakennusprojekteja. Näytti siltä että rahaa palaa, ja paljon.
Muistelisin, että Fraportiin on suunnittelilla kolmosterminaali 75:llä lentokoneparkilla, uusi neljäs kiitorata sekä tilat Airbusin A380:n vastaanottamiseen ja hangaari sellaisten huoltamiseen. Juuri tästä hangaarista pitäisi tulla muistaakseni peräti Saksan suurin teollisuushalli. Ja se on mielestäni jo paljon. Koko touhun tarkoituksena on nostaa Fraportin matkustajamäärät vuoteen 2020 mennessä nykyisestä 56 miljoonasta ~90 miljoonaan (luvut eivät sisällä läpikulkumatkustusta). Rahtiliikennehän tuolla kentällä on Euroopan vilkkainta. Voin vain yhtyä kuustoistaventtiilisen sanoihin; rahaa palaa, ja todella paljon! :smt003

Joku tietysti voi oikaista asian, jos olen ymmärtänyt väärin. :)
tekijänä Metro
#19455
Moi!

Olen menossa heinäkuun alussa yhdeksi päiväksi Frakfurttiin. Joten tarvitsisin hyviä ja tärkeitä paikkoja, joissa kannattaa käydä. Onko eläintarha näkemisen arvoinen? (eläinrakas kun olen, eläintarhat kiinnostavat) Entäs arkkitehtuurimuseo? Ja onkohan Frankfurtissa lempiravintolani KFC:n liikkeitä? Kiitos jos joku viitsii vastata. ;)
tekijänä zeizei
#19456
Metro kirjoitti:Moi!

Olen menossa heinäkuun alussa yhdeksi päiväksi Frakfurttiin. Joten tarvitsisin hyviä ja tärkeitä paikkoja, joissa kannattaa käydä. Onko eläintarha näkemisen arvoinen? (eläinrakas kun olen, eläintarhat kiinnostavat) Entäs arkkitehtuurimuseo? Ja onkohan Frankfurtissa lempiravintolani KFC:n liikkeitä? Kiitos jos joku viitsii vastata. ;)
Sen mukaan kannattaa tietty käydä mikä kiinnostaa, mut ite kävin kattoo tälläsii juttuja kun yhden päivän vietin.

-http://www.frankfurt.de/sixcms/detail.p ... lt]=177715] <- Main Tower. Ainoa tornitalo jonka huipulle pääsee.
Kuva

-vanha tori
Kuva

Ja sitten kiertelyy. Löytyyhän sieltä kaikenlaista puistoa myös. KFC:tä en muista nähneeni, mutta enpä varmaan kiinnitänyt huomiotakaan. ;)
tekijänä Novak
#19468
Rakenteilla olevia Frankfurtin skylinea tulevaisuudessa täyttäviä elementtejä:

- Euroopan keskuspankin uusi pääkonttori, 185 metriä ja 43 kerrosta
- OpernTurm & ParkTower vanhan oopperatalon vierustalla, 170 metriä ja 44 kerrosta & 115 metriä ja 29 kerrosta
- PalaisQuarterin kaksi tornitaloa, 136 metriä ja 35 kerrosta & 99 metriä ja 28 kerrosta

Nämä siis ainakin rakenteilla. Lisää projekteja on tulossa.