- 25.03.13 19:38
#54862
On kyllä hämmentävää katseltavaa. Joku ilkeämpi voisi jopa sanoa, että näyttää ihan kehitysmaalta toi autotalliparakkien viidakko. Kiitos kuvista muuten.
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
eskimo kirjoitti: Ydinvoimaa kaupungin keskustassa.Ei nyt sentään? Käsittääkseni tuo on hiilivoimala. Ks.
Barents Observer 21.11.2013 kirjoitti:Venäjä on vihdoin korvaamassa Poljarnie Zorin kaksi vanhinta reaktoria uusilla reaktoreilla.
Sadan kilometrin päässä Suomen rajalta sijaitsevan ydinvoimalan reaktorit on tarkoitus korvata vuosina 2025 ja 2030.
Uudet reaktorit ovat jopa kolme kertaa tehokkaampia kuin nykyiset reaktorit.
Foreign Ministry, regional politicians and environmentalists on the Norwegian 22.11.2013 kirjoitti:On pelottava ajatus, että eräät maailman vaarallisimmat reaktorit voivat ollaNorjan ulkoministeriö, alueelliset poliitikot ja ympäristönsuojelijat ovat huolissaan vanhimmista Kuolan NPP reaktoreista, jotka pidetään yhä toiminnassa ja jatkuen aina vuoteen 2030.
reilusti yli 50-vuotiaita ennen kuin ne otetaan pois käytöstä.
eskimo kirjoitti: Leveäraiteinen rautatie Suomesta Murmanskin radalle oli 1920-30 -luvuilla tärkeä kauppareitti.Ei muuten ollut... Rautatie Kemijärveltä itään rakennettiin Neuvostoliiton vaatimuksesta heti talvisodan jälkeen. Alakurtin ja valtakunnan rajan (Kelloselän) välinen osuus oli käytössä ainoastaan jatkosodan aikana saksalaisten sotatoimissa. Sen jälkeen se suljettiin liikenteeltä.
slette kirjoitti:Ei muuten ollut... Rautatie Kemijärveltä itään rakennettiin Neuvostoliiton vaatimuksesta heti talvisodan jälkeen. Alakurtin ja valtakunnan rajan (Kelloselän) välinen osuus oli käytössä ainoastaan jatkosodan aikana saksalaisten sotatoimissa. Sen jälkeen se suljettiin liikenteeltä.Kiitos oikaisusta, Wikipediassa Sallan historiaosuudessa 1920-luvun kohdalla kerrotaan:
wikipedia kirjoitti:Muurmannin rata paransi Venäjän pohjois-etelä-yhteyksiä, minkä vuoksi Kuolajärvestä tuli sotatarvikkeiden kuljetusreitti Venäjälle.Eipä siinä tosiaan Suomen rautieyhteydestä puhuta, vaikka sen käsityksen pikaluvulla sain.
RV kirjoitti:Metsittymisestä puheen ollen, itäblokissa ja Venäjällä ei ole samanlaista puupeltopolitiikkaa kuin Suomessa, mikä miellyttää minua suuresti. Annetaan metsien metsittyä; Puolan ja Baltian luonto on sen tähden esimerkiksi valtavasti rikkaampi kuin Suomen samankaltaisista ilmasto-olosuhteista (manner) huolimatta, meillähän 98% metsistä on valtion ja hakataan täysin aina muutaman vuosikymmenen välein eikä anneta aluskasvillisuuden tai ylipäätänsä muun kuin riviin istutettujen kuusten ja mäntyjen kehittyä. Vaikka Venäjän ja Baltiankin ympäristö on mitä on monessa paikkaa, sieltä ainakin löytää oikeita ikimetsiä. Esimerkiksi Via Balticaa ajaessa tämän haikeasti huomaa.Juurikin näin. Jo Suomenlahden eteläpuolella metsäluonto on aivan toisenlaista. Muistan hyvin, kuinka Pärnun luonto teki minuun neljäsluokkalaisena vaikutuksen.