Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Quu
#2172
(Kuvat tulossa ehkä joskus takaisin.)
Viimeksi muokannut Quu, 03.07.07 21:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
tekijänä H.C.
#2173
Kiitokset vaan kuvista. Nyt paikka näyttää jo selvästi elävämmältä :) . Sen yhden kerran kun tuolla olen känyt olin melko yllättynyt ettei paikka ollutkaan niin pieni kuin olin kuvitellut.

Toka kuva ei näy, liekö ään käyttö syynä?
tekijänä Quu
#2178
Herr Catani kirjoitti: Toka kuva ei näy, liekö ään käyttö syynä?
Näkyy paremmalla selaimella. ;)

Korjasin sen nyt kaikkien iloksi.
tekijänä Quu
#2558
Kävin jälleen nappaamassa parit kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä OlliMolli
#2566
Sääli, että on ollut sateinen päivä, se aina tuppaa heikentämään kuvien laatua. Katsoin nyt itseasiassa ensimmäisen kerran kunnolla koko ketjun läpi, ja täytyy sanoa, että oikein hyvää laatua kuvat ovat varsinkin alkupäässä, vaikka selvistä räpsyistä onkin kysymys. Oli siellä joku ylivalottunut ja jokin väärä WB:kin, mutta yleisesti ottaen oikein hyviä.

Täytyy nyt myöntää, että odotin Seinäjoesta hieman isompaa. Jos sen asukasluku on tosiaan jotain 50'000, niin onko kyllä käsittämätöntä miten ne kaikki tuonne mahtuvat. Onko paikallinen lähiörakenne minkälainen?
tekijänä Quu
#2567
Moolio kirjoitti: Täytyy nyt myöntää, että odotin Seinäjoesta hieman isompaa. Jos sen asukasluku on tosiaan jotain 50'000, niin onko kyllä käsittämätöntä miten ne kaikki tuonne mahtuvat. Onko paikallinen lähiörakenne minkälainen?
Asukkaita on kyllä vasta sellaiset 35 000. Keskusta on pieni, ja sinne on vasta viime vuosina alettu urakalla rakentamaan asuntoja, ja asutus painottuu muihin kaupunginosiin, joista jokainen on suurempi kuin itse keskusta. :? Koska karua kaupunkirakennetta on näytetty nyt sen verran, keskittynen jatkossa lähinnä taiteellisiin otoksiin. :|

Tässä vielä yksi otos:

Kuva
tekijänä Quu
#3082
Töttöröö! Aulan 1000. viesti - ensilumitunnelmia Sekoboltsijoelta, olkaa hyvät.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä Sky-Will
#3211
Kuva

Ihan kokeilu mielellä otin vain tämän kuvan alkukesästä 12.8.2005
Ja kuvassahan komeilee hieman yli 60 metrinen Lakeuden Ristin torni.
tekijänä Quu
#3214
The intensity of Alvar Aalto

Kuva
Avatar
tekijänä Sky-Will
#3215
Monet seinäjokiset eivät oikein osaa arvostaa tätä kyseistä rakennelmaa. Lieneekö syy se että siihen on jo tottunut kun sen aina väkisin näkee kun se näkyy täällä peltojen keskellä kaikkialle. Mutta jos kysytään ulkopaikkakuntalaisilta (nurmolaisia ei lasketa) niin kaikki kaikki on aivan ihmeissään että kuinka upea torni tämä on :)
tekijänä Quu
#3218
Varsinkin tietynlaisessa valaistuksessa (aurinkoinen sää tai auringonlasku/nousu) tuo kirkontornikin näyttää ihan hienolta, mutta silmään pistää suunnitteluvirheen vuoksi halkeileva pinta. Itse pidän tuosta kaupungintalosta paljon. Täytyy ottaa vähän edustavampaa kuvaa jossain vaiheessa.
Avatar
tekijänä Sky-Will
#3229
Tässä on Q:n mainitsema Seinäjoen kaupungintalo. Kuva
tekijänä Quu
#3230
Tässä sama rakennus helmikuun iltahämärässä. Laatoitus on todellisuudessa tummansininen.

Kuva
tekijänä Quu
#3344
Jotain random-settiä taas. Kamera hyytyi hetkessä, joten paljon ei tullut kuvattua.

Kuva

Kuva

Kuva