Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä töntsö
#75016
Mietin että paljonkohan Tallinna-tunneli vaikuttaisi asiaan, mutta Virosta näyttääkin olevan aika heikot yhteydet eteenpäin. Noh, sijaintiin on paha vaikuttaa, aikamoinen pussinperähän tämä on :)
Avatar
tekijänä Klazu
#75017
Kuten itse artikkelissakin todetaan niin Itä-Eurooppa on raideliikenteen kehitysmaa. Rail Baltica olisi valtava edistysaskel pohjoisessa, sillä nyt kaikki raideyhteydet suuntaavat Venäjälle. Kyllä tunneli Suomenlahden alitse olisi Suomelle iso juttu, mutta kyse olisi vain Suomen edusta (se ajatus että pietarilaiset koukkaisivat Helsingin kautta on utopiaa), joten rahoituksen löytäminen voi olla hankalaa. En usko tunneliin seuraavan 25 vuoden aikana.
tekijänä hmikko
#75018
^^ Itse asiassa kartta lienee Tallinnan osalta vanhentunut, kun sikäläinen operaattori juuri lopetti viimeisetkin junayhteydet Venäjälle. Joku viikko sitten siis lopetettiin Moskovan-reitti, ja aiemmin oli loppunut Pietariin ajaminen. Virosta pääsee edelleen junalla ulkomaille Latviaan.

Omaan korvaani Venäjän-junien lopettaminen kuulosti uskomattomalta, kun Virossa asuu venäläisiä paljon, mutta ilmeisesti junat eivät olleet kilpailukykyisiä busseihin verrattuna, ja turismi on lähes lopahtanut viime aikojen tilanteen takia.
Avatar
tekijänä TurkuCubed
#101320
Pohjoismaihin jälleen uusi raitiotiekaupunki, kun Ruotsin Lundissa aukeaa viikonloppuna ratikan ensimmäinen vaihe. Lundissa asukkaita n. 90 000, mutta harmi että lähes 200 000 asukkaan Turku (+ Raisio ja Kaarina) on liian pieni ja kadut liian kapeita.
Kesäiset kuvat Lundin kaupungin facebook sivuilta napattuja.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
highrisejonne, Pyöröovi, Hipardus ja 1 muuta tykkää tästä
tekijänä hmikko
#101323
TurkuCubed kirjoitti: 12.12.20 17:13 Pohjoismaihin jälleen uusi raitiotiekaupunki, kun Ruotsin Lundissa aukeaa viikonloppuna ratikan ensimmäinen vaihe. Lundissa asukkaita n. 90 000, mutta harmi että lähes 200 000 asukkaan Turku (+ Raisio ja Kaarina) on liian pieni ja kadut liian kapeita.
Sattuu tuota Ruotsissakin. Malmön koko kaupunkiseudulla asukkaita on 750 000, Lund mukaan luettuna. Malmön keskustan osalta raitiotiepäätöstä ei ole saatu aikaan yrityksistä huolimatta. Malmön raitiotiet lakkautettiin samaan aikaan kuin Turun, ja sen jälkeen on avattu museolinja vuonna 1987. Skånen seutukunta yritti joitakin vuosia sitten saada aikaan päätöksen seudullisesta raitiotiejärjestelmästä, mutta siitä ei syntynyt yksimielisyyttä.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19