- 31.01.14 18:27
#64567
^Olen täysin samaa mieltä samin ja SAFA:n muistutuksen kanssa, mitä tulee kaavaehdotuksen kaupunkimaisuuteen. Olisi pitänyt tehdä muistutus, mutta jäi luonnosvaihe huomaamatta.
Ahjopuisto (Lintulammen tien ja tulevan asuinkorttelin väliin jäävä suojaviheralue) on täysin erillinen saareke vilkkaan kulkuväylän varressa, ja lähes kaikki puusto, joka koostui pitkälti vanhoista poppeleista, on kaadettu muutama vuosi sitten pois. Kaupungin tilaamassa Plaana Oy:n tekemässä puustoselvityksessä ei missään kohdin sanota, että Ahjopuisto olisi jollakin tavoin kaupunkikuvallisesti merkittävä. Kaupungin virkamiehet ovat kuitenkin yhteenvedossa kääntäneet asian siten, että "puisto" olisi tärkeä kaupunkikuvan kannalta ja tällä perusteella myös hylänneet SAFA:n tekemän varsin aiheellisen muistutuksen.
En ymmärrä, miksi kaupunginjohto haaveilee ratapihan kaventamisesta tonttimaaksi, kun samaan aikaan vieressä oleva loistava rakennuspaikka, aivan Höyhtyä ostoskeskuksen naapurissa ja hyvien yhteyksien päässä keskustasta jätetään hyödyntämättä täysipainoisesti. No, ettei menisi pelkäksi valittamiseksi niin onhan tämä hanke merkittävä lisä Höyhtyälle, noin 900 uutta asukasta entisten 2000:n lisäksi.
En tiedä onko Rautionpolun ja Limingantien katusuunnitelman hyväksymiskäsittelyn liitteessä näkyvät suunnitelmat samille ja muille tuttuja. Tarkkaan kun katsoo niin näkee, millaista korttelia ollaan hahmottelemassa eläkeyhtiö Varman (Suomi-Soffa ja Shell) omistamille maille Limingantien alussa. Suojaviheralue on ainakin kapeampi.
Loppuun vielä lainaus Kalevan kaavaehdotuksesta, joka kertoo suhtautumisesta rakennushistoriallisesti merkittävään rakennukseen ja mihin autopaikkavelvoite huonoimmillaan johtaa:
Ahjopuisto (Lintulammen tien ja tulevan asuinkorttelin väliin jäävä suojaviheralue) on täysin erillinen saareke vilkkaan kulkuväylän varressa, ja lähes kaikki puusto, joka koostui pitkälti vanhoista poppeleista, on kaadettu muutama vuosi sitten pois. Kaupungin tilaamassa Plaana Oy:n tekemässä puustoselvityksessä ei missään kohdin sanota, että Ahjopuisto olisi jollakin tavoin kaupunkikuvallisesti merkittävä. Kaupungin virkamiehet ovat kuitenkin yhteenvedossa kääntäneet asian siten, että "puisto" olisi tärkeä kaupunkikuvan kannalta ja tällä perusteella myös hylänneet SAFA:n tekemän varsin aiheellisen muistutuksen.
En ymmärrä, miksi kaupunginjohto haaveilee ratapihan kaventamisesta tonttimaaksi, kun samaan aikaan vieressä oleva loistava rakennuspaikka, aivan Höyhtyä ostoskeskuksen naapurissa ja hyvien yhteyksien päässä keskustasta jätetään hyödyntämättä täysipainoisesti. No, ettei menisi pelkäksi valittamiseksi niin onhan tämä hanke merkittävä lisä Höyhtyälle, noin 900 uutta asukasta entisten 2000:n lisäksi.
En tiedä onko Rautionpolun ja Limingantien katusuunnitelman hyväksymiskäsittelyn liitteessä näkyvät suunnitelmat samille ja muille tuttuja. Tarkkaan kun katsoo niin näkee, millaista korttelia ollaan hahmottelemassa eläkeyhtiö Varman (Suomi-Soffa ja Shell) omistamille maille Limingantien alussa. Suojaviheralue on ainakin kapeampi.
Loppuun vielä lainaus Kalevan kaavaehdotuksesta, joka kertoo suhtautumisesta rakennushistoriallisesti merkittävään rakennukseen ja mihin autopaikkavelvoite huonoimmillaan johtaa:
Kaleva Oy:n ja NCC Rakennus Oy:n laatiman selvityksen mukaan vaihtoehdoista A ja C johtavatToivottavasti robottiautot tulisivat markkinoille pian. Kaikki kaupunkisuunnittelu tuntuu lähtevän liikkeelle kysymyksestä: "Miten autoille saadaan tilaa".
käytännössä samaan taloudelliseen lopputulokseen. Vaihtoehtoa B ei saada rakennusoikeuden
osalta vertailukelpoiseksi muiden vaihtoehtojen kanssa, koska vanhan toimisto-osan säilyttämisen takia ei autopaikkoja saada sijoitettua kortteliin yhtä paljon kuin muissa vaihtoehdoissa.