Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä weba
#68918
Purkki^ kirjoitti:
rakentaja kirjoitti:Nyt kyllä haiskahtaa sellanen katkeruus vantaata kohtaan kun ei suostunut liittämään länsi-vantaan osia espooseen.l


Tuomelan koulun lakkautuksesta tuo valitus johtuu. Niin selkeästi tahallista häirintää kuin vain voi olla. Tuo Espooseen liittäminenkin oli vain kiusantekoa, koska teetti näin ylimääräisiä töitä kaupungille.
Tälläseen törmäsin paikallisessa kaupassa:

Kuva
Kuva

Näiltä sankareilta ei kyllä virta lopu, jos vaan käyttäisivät sen johonkin hyödylliseen niin... :smt021


Ja ohessa vielä tänpäiväsiä tunnelmia messualueelta jossa on viimein saatu hihat heilumaan siten että näkyvää syntyy.
Ilmeisesti osa rakentajista on luovuttanut kun tontit ovat koskemattomia edelleen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Varsinaisen tulevan keskusta-alueen & aseman suunta on vielä aution oloinen, ovat sentään saaneet asfaltin tänne hiljattain.
tekijänä Purkki^
#70314
Kuva
Kivistön keskustaan, Hämeenlinnanväylän ja Tikkurilantien koilliskulmaan kaavoitetaan tiivis, lähes 360 000 kerrosneliön kokoinen kaupunkikeskus. Asemakaavaan sisältyy Kivistön ”imagorakennus” eli ns. Colosseumin pyöreä 12-kerroksinen asuinrakennus. Kaavaan sisältyy uutta asuntorakentamista kaikkiaan 86 000 kerrosneliötä joka merkitsee toista tuhatta asuntoa.
http://www.vantaa.fi/fi/kaavoitus_ja_ma ... 01_fi.aspx
Avatar
tekijänä henkka
#70320
Vantaan kunnianhimoisten tavoitteiden mukaan kaupunkikeskus olisi paitsi pääkaupunkiseudun vetovoimaisin palvelu- ja liikekeidas myös kansallinen ekologisen asumisen mallialue, jossa on luontevaa liikkua kävellen, pyörällä tai junalla.
Jos halutaan että ihmiset liikkuisivat pyörällä eivätkä autolla, niin kauppakeskuksen maankäyttösuunnitelmassa on kuitenkin 2470 autopaikkaa ja 800 polkupyöräpaikkaa. Lisäksi, kuinka paljon tuollainen kauppakeskuksen kokoinen kortteli houkuttelee kävelemään sen ympäri?
#70326
Oho, en olekaan aiemmin perehtynyt tähän alueeseen. Oikein kiva!! Vantaassa on sellainen jännittävä piirre, että uudet kaupunginosat ovat valovuosia laadukkaampia kuin vastaavat Espoossa. Osin Helsinkikin jää jälkeen. Peukkuja Vantaan kaupunkisuunnittelulle! :smt023 Melkein tekisi mieli muuttaakin Vantaalle, mutta kun matka meren ääreen kävisi liian pitkäksi..
Avatar
tekijänä RV
#70330
Ohhoh! Tuo on ollut suosikkivisioitani koko Suomessa (siis tuo "Colosseum"), mutta arvelin sen rakentamisen ajoittuvan johonkin 2035 paikkeille :) Saisi nyt vielä pistää vauhtia Hämeenlinnanväylän leventämiseen... Sekä toki Klaukkalan rataan.
Avatar
tekijänä H.C.
#70333
henkka kirjoitti:Jos halutaan että ihmiset liikkuisivat pyörällä eivätkä autolla, niin kauppakeskuksen maankäyttösuunnitelmassa on kuitenkin 2470 autopaikkaa ja 800 polkupyöräpaikkaa. Lisäksi, kuinka paljon tuollainen kauppakeskuksen kokoinen kortteli houkuttelee kävelemään sen ympäri?
Tota itsekkin hämmästelin kun katselin suunnitelmaa. Ainoa plussa minkä löysin on että sitä ei ole sijoitettu keskelle aluetta, joten mitään ympärikävelyä ei kenenkään varmaan tarvitse harrastaa kun toisella puolella ei ole "mitään". Autoilu on suunniteltu helpoksi motrilta tuleville. Saa nähdä mitä tapahtuu. Tuskin mitään mullistavaa.

Mutta ihan kivalta muuten näyttää kolosseumit suunnitelmissa :)
Avatar
tekijänä weba
#70801
Noniin, nyt sitten vähän isompi setti valokuvia alueelta, vähän hämärää oli en jaksanu käsitellä oikeen mitenkään mutta varmaan kelpaa näinkin, jos ei niin ei ole pakko katsoa :smt003

Ensin tulevan keskustan aluetta:

Kuva
Puuhakivi

Kuva
Puuhakivi

Kuva
Tämmöttinen rakennus-elementti oli Peikonkiven työmaalla.. kiintoisaa.

Kuva
Lähistön rakennustyömaita

Kuva
Lähistön rakennustyömaita

Kuva
Lähistön rakennustyömaita

Kuva
Lähistön rakennustyömaita

Kuva
Euroopan suurin puukerrostalo harjakorkeudessa

Kuva

Kuva

Kuva
Tässä on vähän kartanonkosken tunnelmaa?

Kuva

Kuva

Kuva
Pirteitä värejä ja raakaa puuta, melko rohkeita valintoja.
tekijänä cobaink
#71575
Asuntosäätiön Rakennuttaja Oy ja Skanska ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteensä 131 asunnon rakentamisesta Vantaan Keimolanmäkeen. Asunnot tulevat Keimolan vanhan moottoriradan paikalle, uudistuvan Kivistön palvelujen tuntumaan.

Alueen katujen muodot ja nimet noudattelevat vanhan moottoristadionin nimiä. Nimistöperinteen mukaisesti uudet rakennuskohteetkin ovat Lähtöruutu ja Maaliviiva osoitteessa Keimolankaarre 9 A-D. Alueen maamerkiksi jää moottoriradan valvontatorni, joka modernisoidaan.

Hanke muodostuu kahdesta 8-10 kerroksisesta kerrostalosta. Lähtöruutuun rakennetaan asumisoikeusasuntoja ja Maaliviivaan korkotuettuja vuokra-asuntoja, yhteensä 131 uutta kotia.

Rakennustyöt alkavat heti vuoden 2015 alussa ja projektit saadaan päätökseen loka-marraskuussa 2016.

Julkisivumateriaaleina taloja hallitsee retropintainen poltettu, pellavanvärinen tiili. Lisäksi talojen julkisivuissa käytetään betonia ja alumiinia, johon painetaan porrashuoneiden kohdalla autonrengaskuvio. Rengaskuvio on erilainen jokaisen porrashuoneen kohdalla. Hankkeen pääsuunnittelijana toimii Arkkitehtitoimisto Juha Mutanen Oy.

– Keimolanmäen alueen rakennuttaminen tukee Asuntosäätiön strategiaa monipuolisten asuntoalueiden toteuttamisessa, toteaa Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankainen ja jatkaa aluehankkeen olevan jatkoa Vantaan kaupungin kanssa tehdylle hyvälle yhteistyölle.

Asuntosäätiö on määrätietoisesti pyrkinyt kehittämään asumisoikeutta varteenotettavana asumismuotona ja jatkuvasti rakennuttanut uusia asumisoikeusasuntoja. Tähän liittyy myös Suomen Asumisoikeus Oy:n osto aiemmin tänä vuonna.

Yhdessä Lähtöruutu ja Maaliviiva omilta osiltaan vastaavat kohtuuhintaisten asuntojen kysyntään pääkaupunkiseudulla.
Kuva
http://www.uudisrakentaminen.victoriamedia.info/?p=991
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19